Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering deluxe - Vägen till frihet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kollade hur lång till tid det tog för oss fr inledande till beslut (2017). Tog 17 veckor. Vi satt lugnt i båten hela tiden. Funderade aldrig över att det tog lång tid. El tog det lång tid..vi hade ingen aning.
Inget man kan påverka ändå :) möjligtvis att man stör handläggaren så deras tid upptas av onödiga saker och då blir handläggningstiden längre.

Det kan väl finnas en hel del svårigheter i en del fal som kanske leder till länge utredningar, överklagande etc. Det är väl inte så konstigt?
OK.
Jag uppfattade att en överklaga kan komma efter ett beslut om skuldsanering.
Vad jag har läst så beslutar kronofogden om ett beslut oavsett vad borgenärerna tycker sen kan borgenärerna överklaga beslutet till tingsrätten.
När det står beslut om skuldsanering på post och inrikes tidningar betyder det inklusive överklagan eller ?

Tycker inte det borde skilja 10 månader från kortaste svarstid till längsta svarstid från inledande skuldsanering till ett beslut.
Borgenärerna har 3 veckor på sig och rapportera in till kronofogden max 5 veckor beroende på helgdagar.
Bara för att borgenärerna har 3 veckor på sig betyder det inte att dom gör det innan 3 veckor. Kan dröja nån månad innan KF jagat ifatt dom och fått återkoppling.

Inget man kan påverka ändå :) möjligtvis att man stör handläggaren så deras tid upptas av onödiga saker och då blir handläggningstiden längre.
Precis. I vårt fall så var det mest handläggaren som kontaktade oss under resans gång. När vi mailade var för att han begärt in olika uppgifter. Sen satt vi lugnt o väntade in beslut.

OK.
Jag uppfattade att en överklaga kan komma efter ett beslut om skuldsanering.
Vad jag har läst så beslutar kronofogden om ett beslut oavsett vad borgenärerna tycker sen kan borgenärerna överklaga beslutet till tingsrätten.
När det står beslut om skuldsanering på post och inrikes tidningar betyder det inklusive överklagan eller ?
Jag tänkte åt andra hållet om man får avslag och överklagar och det återvisar till kfm och man sedan får beslut om skuldsanering.

Hallå! Nån som vet hur det funkar med skatteåterbäringen? Om man fått inledande lr bara väntar på svar än så länge, om man får behålla nåt av den?

Hallå! Nån som vet hur det funkar med skatteåterbäringen? Om man fått inledande lr bara väntar på svar än så länge, om man får behålla nåt av den?
Inte behålla om du har inledande, vid beslutad får du.

Inte behålla om du har inledande, vid beslutad får du.
Det där var väl inte riktigt rätt.

Fram till laga kraft tas skatteåterbäringen till alla statliga skulder, så kallade a-mål. Finns inga sådana görs inget automatiskt, dom kan besluta att det ska betalas in manuellt i skuldsaneringen möjligen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp