Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering deluxe - Vägen till frihet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
1. Löneökning ca 3000 (brutto) 3 månader efter beslutet
2. Bonus ca 30kkr (netto, engångsbelopp) drygt ett år efter beslut
Ingen av dessa ändrade beloppet, fick behålla båda!
Ok, och efter det har du bara fått ”vanliga” löneökningar varje år?

Precis vad jag misstänkte.
Det är också konstigt
Varför gör borgenärerna bara på vissa personer en kreditupplysning under en pågående skuldsanering ?
Kanske beror lite på vad ursprungsbeloppet är. Är det typ 5000 så får dom hur som helst inte så mycket mera tillbaka. Men är det 500 000 så kan dom ju få en del mer tillbaka om en person får en rejäl löneökning och betalplanen ändras.

Kanske beror lite på vad ursprungsbeloppet är. Är det typ 5000 så får dom hur som helst inte så mycket mera tillbaka. Men är det 500 000 så kan dom ju få en del mer tillbaka om en person får en rejäl löneökning och betalplanen ändras.
OK. Jag fattar
Vart går gränsen ?
Jag menar om dy byter ett företag och lyckats höja din årsinkomst från 500tkr till 600 tkr tror du borgenärerna börjar regera då ?
Jag förstår också att det är mycket jobb för borgenärerna överklaga ett beslut och mycket jobb för kronofogden dessutom om en borgenär överklagar det är inte mycket som tillfaller just den borgenär av kakan.
Ni förstår vad jag menar

De som hade störst fodringar på mej toga inga upplysningar.

Precis vad jag misstänkte.
Det är också konstigt
Varför gör borgenärerna bara på vissa personer en kreditupplysning under en pågående skuldsanering ?
Min tanke är att de på nått sätt valt ut vissa att kolla varje år. Har tex läst här om flera där Svea tagit upplysning varje år under pågående sanering medan de aldrig tog på mej.

En fundering när de gäller Kivra! När kronofogden skickar beslut, betalplan osv. Kommer de direkt efter de skickas eller kan man få det under kväll/natt osv ?! Vet när jag ansökt om jämnkning på skatteverket så brukar jag få beslutet på natten.

@Lasseman Hoppas du eller nån som är insatt kanske kan svara på några frågor.
Jag fick inledande I augusti och har fortfarande inte fått nått svar om det blir avslag eller får en betalplan. Är detta normalt?
Såhär lång tid.
Vad är det som händer tror du? Hur lång tid tror du det tar tills jag får svar?
Dessutom är min handläggare inte så pigg på svara på frågor längre.

Jag fick inledande I augusti och har fortfarande inte fått nått svar om det blir avslag eller får en betalplan. Är detta normalt?
Såhär lång tid.
Jag har typ samma sak fast fick inledande för 15 veckor sedan utan ha hört nåt

Såhär lång tid.
Det är inte orimligt.

Jag tror handläggaren har fullt upp med att försöka få sina ärenden framåt men blir avbruten löpande av folk som har frågor om sina ärenden, ofta samma frågor om och om igen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp