Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering deluxe - Vägen till frihet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Fick precis nu förslag på betalningsplan
Min bästa julklapp någonsin
Vad kan hända efter betalningsplanen ?
Vad kan sätta stopp i hjulet för beslutande skuldsanering nu ?
Grattis! Vilket datum fick du inledande?
Din betalplan skickas till borgenärerna och de har 3 veckor på sig att tycka till, gör ingen det så kommer du få ett beslut på skuldsanering enligt din betalplan. Om jag har förstått det hela rätt.

Grattis! Vilket datum fick du inledande?
Din betalplan skickas till borgenärerna och de har 3 veckor på sig att tycka till, gör ingen det så kommer du få ett beslut på skuldsanering enligt din betalplan. Om jag har förstått det hela rätt.
Tack så mycket.
Jag fick inledande 18 Oktober.
Ok .Så efter 3 veckor så får man ett beslut.
Vad händer om borgenärerna motsätter sig mot betalplanen ?

Tack så mycket.
Okej. Näst intill samma dag som mig då. Hur ser din situation ut?

Skulle någon överklaga beslutet så ska en jurist på kronofogden kolla på ditt ärende.. Men innebär att det drar ut på tiden.

Detta står på kronofogdens hemsida:

Det här innebär beslutet​

När dina borgenärer haft möjlighet att berätta vad de tycker (yttrat sig) beslutar vi om du ska få skuldsanering eller inte. Vi kan besluta att du ska få skuldsanering även om någon av borgenärerna inte vill gå med på det. Då kan borgenären överklaga till tingsrätten. Beslutet går inte att överklaga senare än tre veckor från det att vi eller domstolen fattade beslutet. Det kallas att beslutet vunnit laga kraft.

Tack så mycket.
Du får beslut efter tre ve om INGEN av dina borgenärer motsätter sej din sanering. De kan komma i sista stund o överklaga.

Jag väntar också på det slutliga brevet, och under tiden nu så fortsätter det att komma inkassokrav och brev till mig, men min handläggare har sagt att jag ska INTE bry mig om nånting, allt ingår i skuldsaneringen ändå.
Men det betyder ju också att man spelar ett rätt högt spel här, blir det ett avslag är jag i personlig konkurs.

Du får beslut efter tre ve om INGEN av dina borgenärer motsätter sej din sanering. De kan komma i sista stund o överklaga.

Kanske bäst å förtydliga att man inte får beslut efter 3v från inledande. Du får en betalplan efter 1-3 månader efter inledande. Sen dröjer det ytterligare för beslut.

Mina 3v för invändningar har just passerat. Så undra hur länge jag får vänta nu. Jag fick inledande 11 oktober. Betalplan 29 november

11 oktober inledande men när sökte du?

Okej. Näst intill samma dag som mig då. Hur ser din situation ut?

Skulle någon överklaga beslutet så ska en jurist på kronofogden kolla på ditt ärende.. Men innebär att det drar ut på tiden.

Detta står på kronofogdens hemsida:

Det här innebär beslutet​

När dina borgenärer haft möjlighet att berätta vad de tycker (yttrat sig) beslutar vi om du ska få skuldsanering eller inte. Vi kan besluta att du ska få skuldsanering även om någon av borgenärerna inte vill gå med på det. Då kan borgenären överklaga till tingsrätten. Beslutet går inte att överklaga senare än tre veckor från det att vi eller domstolen fattade beslutet. Det kallas att beslutet vunnit laga kraft.
Ensamstående man med 2 barn 15 och 16 år. Skuld över 2,5 miljoner p.g.a. . spelmissbruk. Skulder som växer för varje år med 300tkr p.g.a. räntorna

Kanske bäst å förtydliga att man inte får beslut efter 3v från inledande. Du får en betalplan efter 1-3 månader efter inledande. Sen dröjer det ytterligare för beslut.

Mina 3v för invändningar har just passerat. Så undra hur länge jag får vänta nu. Jag fick inledande 11 oktober. Betalplan 29 november
Jag missuppfattade ditt inlägg. Bra du förtydligade. Är mer än fem år sen detta var aktuellt för min del o har en känsla av att saker ändrats.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp