- Meddelanden
- 82
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 147
Nä, inte nytt. Tog det för ca 2 år sen. Sista fakturan ifrån inkasso var för lite mer än 1 år sen.Är lånet nytt hos loanstep eller när tog du det ?
Nä, inte nytt. Tog det för ca 2 år sen. Sista fakturan ifrån inkasso var för lite mer än 1 år sen.Är lånet nytt hos loanstep eller när tog du det ?
Det va min tanke direkt jag läste ditt inlägg. Att det är du som är administratören.Dock nu när jag är inne och kollar igen, samlat tankarna och tänker steget längre. Så kan det vara så att det är jag som är 'administarör' i ärendet.. Och att de registrerat en vecka efter inledande att det "är jag som bestrider med skuldsanering"
Eller tänker jag för långsökt nu?
Har försökt skapa avbetalningsplan med dem för över ett år sen, då står det kundtjänst och när det är inbetalt ifrån löneutmätningen så står det administarör..
Kanske har reagerat lite för fort..
Det va min tanke direkt jag läste ditt inlägg. Att det är du som är administratören.
Jag blev kontaktad av handläggaren för 2 veckor sedan angående komplettering.Ibland får de påminna någon borgenär och då drar det ut på tiden.
Det kan också vara att de vill utreda något mer tex någon oklarhet när borgenärerna inkommit med dina skulder men då borde handläggaren kontaktat dig.
Kontakta din handläggare och fråga det kan ju vara att hen varit sjuk osv.
samma här faktiskt väldigt nervöstHar väntat 9 veckor efter inledande nu. Börjar att kännas lite i nerverna och jag har full förståelse om jag inte får något beslut innan nyår, med tanke på nya förbehållsbeloppen samt om milersättningen ändras osv.
Men i min nyfikenhet tänkte jag att jag kanske kan se hur det ligger till, så jag loggade in på alla inkasso sidor (haft ett spelberoende så har lån hos olika aktörer) där ser jag att Loanstep bestridit ansökan. Ser även att det står skuldsanering hos några andra (Innefattar det att de accepterat?)
Är det vanligt att det brestrider under inledande? Hur går processen till isåfall? Loanstep är på ca 10 papp. Medans det verkar som vissa bolag har accepterat på högre summor.. Blev genast lite förkrossad att det kan innebära att mitt inledande inte blir ett beslut.
Detta hände även mig.Jag blev kontaktad av handläggaren för 2 veckor sedan angående komplettering.
En av borgenärerna påstod att jag hade tagit lån år 2022, vilket jag motbevisade att lånet uppkom år 2020 genom att sända kreditavtalet.
Jag är nu inne på min 9 vecka sedan inledande skuldsanering , ju längre det dröjer desto sämre är det för betalplan eller ?????
Det var exakt det som hände mig också, jag motbevisade genom att skicka in lånehandlingarna till handläggaren på KF.Detta hände även mig.
Två borgenärer påstod att lån var tagna efter min ansökan men de var tagna långt innan och jag kunde motbevisa det genom att jag sparat mina lånehandlingar.
Var även en borgenär som lämnade in falsk skuld och någon som lämnade in summor som inte stämde. Jag fick betalplan trots det men det drog ut på tiden.
Nej det tror jag inte. Var i kontakt med min skuldrådgivare på kommunen, fick till svar att många ärenden har legat på vänt nu pga. nya förbehållsbeloppen för 2023 (som ändras väldigt mycket mot tidigare år på grund av inflationen) därför drar det ut på tiden.Jag blev kontaktad av handläggaren för 2 veckor sedan angående komplettering.
En av borgenärerna påstod att jag hade tagit lån år 2022, vilket jag motbevisade att lånet uppkom år 2020 genom att sända kreditavtalet.
Jag är nu inne på min 9 vecka sedan inledande skuldsanering , ju längre det dröjer desto sämre är det för betalplan eller ?????