Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering: Andra ansökan inne, invändningar igen :(

Hittills har inga invändningar inkommit i mitt ärende, de har dock på sig till den 4:e.
Det tråkiga är att en borgenär ej svarat på delgivningen av förslaget och när det svaret kommer så har de ytterligare tre veckor på sig att yttra sig. Ännu en väntan.

Oki... låter sådär kul med den typen av invändning... suck, men skönt att de löste sig till mannens fördel likväl :)
Samtidigt så är de invändningarna bättre än de som säger att de vill ha tillbaka vartenda öre och på så sätt sinkar ett beslut. -:)

Samtidigt så är de invändningarna bättre än de som säger att de vill ha tillbaka vartenda öre och på så sätt sinkar ett beslut. -:)

Det låter väll ytterst otroligt om någon skulle inkomma med ett sådant argument och som även skulle anses vara "seriöst" av KF om man genom uträkning enkom kan betala typ 40% av aktuell skuld...
Mig veterligen så framgår procentsatsen (av totalt saldo) som man kommer betala under skuldsaneringsperioden i brevet som bifogas betalplanen.

Argumenten måste ju även från borgenärernas sida anses vara seriösa för att det skall skickas vidare för bedömning.

Det låter väll ytterst otroligt om någon skulle inkomma med ett sådant argument och som även skulle anses vara "seriöst" av KF om man genom uträkning enkom kan betala typ 40% av aktuell skuld...
Mig veterligen så framgår procentsatsen (av totalt saldo) som man kommer betala under skuldsaneringsperioden i brevet som bifogas betalplanen.

Argumenten måste ju även från borgenärernas sida anses vara seriösa för att det skall skickas vidare för bedömning.
Jag har läst på denna sidan om invändningar just av den anledningen.

Jag har läst på denna sidan om invändningar just av den anledningen.

Ja, jooo, man kan självklart komma med vilka invändningar som helst, men det finns likväl olika grader av vad som anses vara relevant eller ej !

Tack alla. Och bra svar om invändningarna. Instämmer till fullo. Legat sjuk och inte orkat ha koll på tråden, men nu tar vi nya tag.

För egen del går överklaganstiden till TR snart ut också :) så beslutet träder i laga kraft. Bara en vecka kvar så snart går det att andas ut...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp