Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering: Andra ansökan inne, invändningar igen :(

Skulle nå

De vill säkert bara bilda sig en egen uppfattning. Och skulle någon invända så har du möjlighet att bemöta det. Det kommer gå bra <3
Jag har varit så noga med att inte dra på mig något nytt, använda kredit el försöka handla på faktura. Direkt när jag insåg att jag tryckte på vidare och såg att jag glömt ändra till direktbetalning så förstod jag att detta skulle synas.
Det trista är att det var kläder som dottern beställde för typ 200 kr men lägsta summan var 3000 kr på faktura/delbetalning.
Jag blev nekad såklart då jag redan hade en del anmärkningar.
Tack.❤️

Ja, men din ”magkänsla” verkar inte följa det som sedan verkligen sker, för den känslan har Du uppgett både efter första samtalet med handläggaren (innan Du fick inledande) och även sen när Du skulle redovisa Dina olika skulder & vad Du gjort med pengarna...
Sååå håll i hatten ”magkänsla” :) & Enjoy the Ride !
Tredje gången gillt haha.

Idag tog en av mina borgenärer el rättare sagt inkassobolaget som har skulden en UC på mig.
Är övertygad om att de tänker invända mot mitt förslag till skuldsanering.
Av misstag när jag köpte en vara på nätet i augusti förra året klicka i faktura el jag rättare sagt ändrade inte betalningsalternativ till direktbetalning då faktura var för i bockat och en UC drogs av just det bolag som idag tog en UC.
Dålig magkänsla. -:(
Har jag råkat göra också. Men inget jag fått mot mig dock så säkert inte så farligt

Har jag råkat göra också. Men inget jag fått mot mig dock så säkert inte så farligt
Ringde bolaget idag och frågade varför de tagit en uc efter att ha frågat min handläggare. Hen sa att en uc utan anledning kan man få återkallad.
Bolaget sa att de tagit en uc för att se om min årsinkomst stämde med den jag uppgivit i min skuldsaneringsansökan.
Hen var väldigt kort och avslutade vårt samtal fort.
Märkligt förfarande efter att förslaget till skuldsanering skickats ut.

Ringde bolaget idag och frågade varför de tagit en uc efter att ha frågat min handläggare. Hen sa att en uc utan anledning kan man få återkallad.
Bolaget sa att de tagit en uc för att se om min årsinkomst stämde med den jag uppgivit i min skuldsaneringsansökan.
Hen var väldigt kort och avslutade vårt samtal fort.
Märkligt förfarande efter att förslaget till skuldsanering skickats ut.
Inte konstigt alls kan jag tycka, innan de tar ställning till förslaget så vill de kolla en extra gång.

Inte konstigt alls kan jag tycka, innan de tar ställning till förslaget så vill de kolla en extra gång.

Nä, jag tycker inte heller det är märkligt. Bolagen kommer ju självklart göra sitt yttersta för att hitta anledningar till att hävda att en skuldsanering inte skall gå igenom... Jag tror att dom är överallt och letar för att försöka finna anledningar.
Man måste nog faktiskt försöka förstå bolagen oxå... Dom förlorar ju oftast en himla massa pengar på alla godkända skuldsaneringar.
Dom har ju fortfarande möjlighet att sätta sig emot aktuell skuldsanering.

...och vad är skillnaden nu mot tidigare? Jag menar, vi fick ju en himla massa kreditupplysningar tagna på oss i samband med att våra skulder nådde inkassobolagen eller iallafall när de var på väg därifrån till KF?

Inget konstigt alls. De vill dubbel eller till och med trippel kolla om allt stämmer och göra sin egna bild.

Om du får godkänd skuldsanering kommer det säkert tas UC under årens lopp framöver för att kontrollera att du tex inte tjänar mer än vad som är skrivet

Så skulle din inkomst öka drastiskt är det omprövning som gäller direkt så man inte hamnar i nått tokigt direkt, detsamma gäller om din inkomst minskar

Håller tummarna :)

Jag förstår såklart att borgenärerna vill ha sina pengar och att de förlorar på detta.
Jag känner dock att man hela tiden är misstrod och anses ljuga. Att en felaktig årsinkomst skulle uppges vore dåraktigt och när jag dessutom är utredd på korsen och tvärsen av skusan så idiotförklaras även dom på ett sätt om de ” missat ” att kolla upp att det stämmer.

Dom vill nog kolla då dom säkert har viss erfarenhet av att saker varit felaktiga på olika sätt.

Idag, när jag vaknade och hade min dagliga Poit-rutin fick jag se det ofattbara, underbara och nästan omöjliga att ta in. Mitt namn och Beslut om skuldsanering. Hurrra! Jippie! Så här glad och lättad har jag inte varit på flera år. Men.... ska vänta ut tre veckor också puh... med tanke på hur det sett ut tidigare kan man nästan vänta sig ett TR kommer få kolla på detta. Men ändå. En stor delseger!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp