Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering: Andra ansökan inne, invändningar igen :(

Lite uppdatering och nya frågor...

Ja, det är ännu väntans tider så att säga. Har mer och mer ställt in mig på ett negativt besked men hoppet lever , och än så länge lite kämpaglöd. Har bestämt mig för att försöka överklaga till TR om jag får ett avslag.

Men funderade på en sak. Hela processen började med ett avslag på ansökan, men tingsrätten återvisade till KFM med motiveringen att det skulle vara rimligt och inledan påbörjades därefter. Väger detta någonting senare i processen, tex nu efter invändningar, att TR haft synpunkter eller är det något som lämnas utan beaktan? Någon som vet eller har erfarenheter?

Dessutom, vid ett eventuellt avslag, ska jag fortsätta med betalplanen om jag tänker överklaga avslaget till tingsrätten? OM jag skulle "vinna" där, så att skuldsaneirngen löper från inledan. Eller gäller andra regler om man går den vägen?

Vid avslag så återgår det till löneutmätning och utredning

Ok, jag spammar sönder min egen tråd.... MEN som lite kuriosa kan jag nämna att det är precis ett år sedan jag undertecknade ansökan. Grattis :) Kanske till hjälp om någon vill få en uppfattning av tidsperspektivet om man befinner sig i liknande situation.
Jag skickade in min i slutet av februari i fjol och i november hade jag heller inget besked om ens inledande, jurister höll på att titta på det med min tjänstebil. Nu löste det ju sej i varje fall, men det är riktigt långa handläggningstider i vissa fall.

Jag skickade in min i slutet av februari i fjol och i november hade jag heller inget besked om ens inledande, jurister höll på att titta på det med min tjänstebil. Nu löste det ju sej i varje fall, men det är riktigt långa handläggningstider i vissa fall.

Oj, det var länge... jag fick inledandet i Augusti och slutgiltiga förslaget i November så det tar ju lite tid och varierar säker rätt mycket från fall till fall skulle jag kunna tänka mig, pga olika komplexa delar i våra liv och leverne.

Ok, så om jag överklagar och mot all förmodan får igenom skuldsaneringen därefter så börjar den från att nytt datum mao?
Ingen anning

Men vid ett beslut om avslag upphör ju nu ditt inledande

Vilket bör göra att de återgår till utrednings kontroll och utmätning

Men överklagar du är det ju lite handläggningstider som du säkert vet då du redan överklagat en gång om jag förstått detta case rätt?

Kämpa på! :)

Ingen anning

Men vid ett beslut om avslag upphör ju nu ditt inledande

Vilket bör göra att de återgår till utrednings kontroll och utmätning

Men överklagar du är det ju lite handläggningstider som du säkert vet då du redan överklagat en gång om jag förstått detta case rätt?

Kämpa på! :)

Japp, så är det ju, lite handläggningstider alltså. Minns inte riktigt hur det var vid förra ansökan/överklagan, halkade ner i depression ett tag där..., men TR beslutade om att gå på KFMs linje ganska omgående och efter nån månad var jag tillbaka med utmätning. Skrev iofs en ganska dåligt formulerad överklagan som troligtvis var lätt att förbise. Har mer på fötterna om så skulle bli fallet denna gång.

Ja, kanske inte ska gå händelserna i förväg iof, men skönt att vara förberedd på alla alternativ. Och inget i POIT idag heller.

Förresten, denna ansökan överklagade jag avslag föregående inledandet, och TR gick på min linje, tog bara ca två veckor innan det gick åter och ytterligare ca två veckor till inledande sen.

Japp, så är det ju, lite handläggningstider alltså. Minns inte riktigt hur det var vid förra ansökan/överklagan, halkade ner i depression ett tag där..., men TR beslutade om att gå på KFMs linje ganska omgående och efter nån månad var jag tillbaka med utmätning. Skrev iofs en ganska dåligt formulerad överklagan som troligtvis var lätt att förbise. Har mer på fötterna om så skulle bli fallet denna gång.

Ja, kanske inte ska gå händelserna i förväg iof, men skönt att vara förberedd på alla alternativ. Och inget i POIT idag heller.

Förresten, denna ansökan överklagade jag avslag föregående inledandet, och TR gick på min linje, tog bara ca två veckor innan det gick åter och ytterligare ca två veckor till inledande sen.

Okej så denna ansökan är redan överklagad en gång alltså ?

Men blir de avslag igen kan man alltså överklaga igen då eller hur fungerar de om man redan överklagat en gång?

Okej så denna ansökan är redan överklagad en gång alltså ?

Men blir de avslag igen kan man alltså överklaga igen då eller hur fungerar de om man redan överklagat en gång?

Kanske flummade lite haha. Förra ansökan överklagades till tr då den efter ivändningar avslogs. Dock utan framgång.

Denna ansökan, alltså ansökan nummer två, avslogs direkt men man hade missat väsentligheter så jag överklagade till tr som delade mina åsikter varpå jag fick ett inledande.

Så ja, denna ansökan är överklagad en gång redan.

(Och kanske snart en andra gång såvida inte det blir ett bevlijande trots förekomsten av invändningar)

Jag tror inte löneutmätning får börja innan avslaget vunnit laga kraft

Jag tror inte löneutmätning får börja innan avslaget vunnit laga kraft

OK, och en överklagan är ett hinder mot att ett eventuellt avslag vinner laga kraft om jag tänker rätt?

(Hoppas jag slipper såklart men tycker att det kan vara bra förberedd på olika scenarion)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp