Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering: Andra ansökan inne, invändningar igen :(

Hej, tack för frågan :) Inte mycket händer vad jag vet med det jobbas nog i kulisserna. Inget på Poit. Inte heller någon reaktion från juristen, konstigt nog, då jag mailade en uppdaterad uppgift till denne för över en vecka sen. Men alla kanske inte har för vana att meddela mottagen e-post, då det bara var info och inga frågor. Men det känns att det är "på riktigt" nu så att säga. Har ju gått ett par veckor sen jag blev överlämnad till jurist... Oron växer, mår inte speciellt bra just nu tyvärr men hoppet finns där.
Enligt min handläggare så kan det ta upp till 10 v och ibland mer innan juristen tittar/ gör det klart.
Ja, det är verkligen en för jävlig väntan.

Ja usch. Men har iaf blivit tilldelad en jurist så... ja vem vet när

Jag skickade in min i slutet av februari i fjol och i november hade jag heller inget besked om ens inledande, jurister höll på att titta på det med min tjänstebil. Nu löste det ju sej i varje fall, men det är riktigt långa handläggningstider i vissa fall.

Hej Lize, Det kanske finns uppgifter om detta i någon annan tråd men hittade det här nu. Jag tänker på det här med tjänstebil? Var det ett hinder/ställde till problem i skuldsaneringsansökan? Jag har nämligen också tjänstebil så blir lite frågande här vad du menar ;)

Hej Lize, Det kanske finns uppgifter om detta i någon annan tråd men hittade det här nu. Jag tänker på det här med tjänstebil? Var det ett hinder/ställde till problem i skuldsaneringsansökan? Jag har nämligen också tjänstebil så blir lite frågande här vad du menar ;)
Jag har fått så många olika svar på den frågan när jag kontaktat KFM, så jag antar att det är en bedömningsfråga. Hänsyn tas i varje fall i löneutmätning. Min skuldsaneringsansökan hamnade hos juristerna fick jag veta p g a tjänstebilen (vi har allt inklusive drivmedel från företaget), men jag hann inte att få något besked innan jag lyckades få in pengar för att lösa alla skulder.

Jag har fått så många olika svar på den frågan när jag kontaktat KFM, så jag antar att det är en bedömningsfråga. Hänsyn tas i varje fall i löneutmätning. Min skuldsaneringsansökan hamnade hos juristerna fick jag veta p g a tjänstebilen (vi har allt inklusive drivmedel från företaget), men jag hann inte att få något besked innan jag lyckades få in pengar för att lösa alla skulder.
Okej, jag har förstått att de tar hänsyn till det i utmätningen, trodde inte det skulle spela någon roll i skuldsaneringsansökan men vi får väl se då. (vi betalar drivmedlet själva).

Uppdatering för alla som undrar... Ingenting har ännu hänt. Ganska exakt en månad en jurist fick ärendet tilll sig nu.

Idag tog en av mina borgenärer el rättare sagt inkassobolaget som har skulden en UC på mig.
Är övertygad om att de tänker invända mot mitt förslag till skuldsanering.
Av misstag när jag köpte en vara på nätet i augusti förra året klicka i faktura el jag rättare sagt ändrade inte betalningsalternativ till direktbetalning då faktura var för i bockat och en UC drogs av just det bolag som idag tog en UC.
Dålig magkänsla. -:(

Skulle nå
Idag tog en av mina borgenärer el rättare sagt inkassobolaget som har skulden en UC på mig.
Av misstag när jag köpte en vara på nätet i augusti förra året klicka i faktura el jag rättare sagt ändrade inte betalningsalternativ till direktbetalning då faktura var för i bockat och en UC drogs av just det bolag som idag tog en UC.

De vill säkert bara bilda sig en egen uppfattning. Och skulle någon invända så har du möjlighet att bemöta det. Det kommer gå bra <3

Ja, men din ”magkänsla” verkar inte följa det som sedan verkligen sker, för den känslan har Du uppgett både efter första samtalet med handläggaren (innan Du fick inledande) och även sen när Du skulle redovisa Dina olika skulder & vad Du gjort med pengarna...
Sååå håll i hatten ”magkänsla” :) & Enjoy the Ride !

Jag väntar mig själv att det kommer tas uc. Då det tog 3 st creditsafe när mitt namn kom i poit

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp