Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering. 3.5 år kvar..

Fast normala årliga löneökningar ska man ju inte ompröva för om man inte får väldigt höga löneökningar. Jag omprövade aldrig för de årliga löneökningarna.
Grejen är att ja får Bonus varje kvartal på ca 13 tusen så bara de är 52k per år och nu tjänar ja 2800 mer än ja la in vilket ger mig en ökning på 5.564 om jag räknar på en 22%Skatt

Och vart kan du hänvisa att det är exakt ovan summor son gäller ?!

väsentligen är ordet som används och kan väl vara olika för person och person ??
Finns på KFMs hemsida.

Bilagor

• IMG_7799.png
    IMG_7799.png
    265.9 KB · Visningar: 12
Grejen är att ja får Bonus varje kvartal på ca 13 tusen så bara de är 52k per år och nu tjänar ja 2800 mer än ja la in vilket ger mig en ökning på 5.564 om jag räknar på en 22%Skatt
Men är inte det inräknat i kf:s beräkning redan? Brukar du det få varje år? Och var det så innan saneringen med? Den borde ju isf ha synts på din årsinkomst då KFM kollade o har räknat utifrån det.
Annars är det ju läge för omprövning om du börjar komma upp i dessa summar för då är det en väsentlig ökning över tid.

Men är inte det inräknat i kf:s beräkning redan? Brukar du det få varje år? Och var det så innan saneringen med? Den borde ju isf ha synts på din årsinkomst då KFM kollade o har räknat utifrån det.
Annars är det ju läge för omprövning om du börjar komma upp i dessa summar för då är det en väsentlig ökning över tid.
den har blivit högre nu och löneökning på totalt 2800. Bonusen kommer var 4e Månad, men i snitt just nu på ökning på 5694 efter skatt..

"Om gäldenärens betalningsutrymme ökat med 4 000-5 000 kr eller mer per"

Varför kunde man inte bara skrivit en tydlig summa som gäller? Varför skrev man inte 4500 t.e.x. och inte så här....
För att göra det lite mer luddigt så skriver dom även att ”dom kan ompröva även vid lägre summor” om man är i början på sin skuldsanering tex. Sen även att dom gör en helhetsbedömning. Vad nu det betyder.

"Om gäldenärens betalningsutrymme ökat med 4 000-5 000 kr eller mer per"

Varför kunde man inte bara skrivit en tydlig summa som gäller? Varför skrev man inte 4500 t.e.x. och inte så här....
Det är så myndigheter jobbar. Innan en domstol skapar prejudikat så gör man diffusa saker för att inte låsa in någon i ett hörn.
Tänk vad lätt det skulle vara med skuldsanering om det fanns tydliga riktlinjer.

Våra grannländer verkar vara bättre där...

Lånar tråden här, är det någon som legat efter med betalningar mkt här? Någon var sanering avslutats pga dåligt skötta betalningar?
Orolig för jag betalade just majs betalning nu och försöker hittab pengar för denna mpnads betalning. Fick bara en påminnelse då i början av juni som är betalningfri.Så tekniskt sättvär jag ikapp än fram till sista juli. Någon som lehat efter längre här och KFM ringer väl ändå innan när det är på gränsen att saneringen avbryts?
Sen har jag 4 årig sanerimg men säger ändå den pågår 5 år..vad händer då sista året då man inte ska betala något? Ingentimg förutom att man är blockad fr att tex söka lån el skaffa bostad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp