Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering. 3.5 år kvar..

Nej.. Det är inte alls huvudregeln.
Huvudregeln är 4-5000 NETTO i månaden.
Och vad skrev jag nyss!

4.000 - 5.000 kr månaden i netto blir i spannet 80.000 - 90.000 kr Brutto per år.

Netto= efter skatt
Brutto = före skatt

Senast ändrad:
Och vad skrev jag nyss!

4.000 - 5.000 kr månaden i netto blir i spannet 80.000 - 90.000 kr Brutto per år.

Netto= efter skatt
Brutto = före skatt
Anledningen till att man pratar netto och inte brutto är för att alla inte har samma marginalskatt.

Och vad skrev jag nyss!

Netto= efter skatt
Brutto = före skatt
Så jag behöver inte vara orolig, min lön har ökat med ca 1500 netto i månaden, from juni. Årslönen har ökat med ca 16-20k om året. Kommer få en jäkla lön i augusti, alltså 1 månad pga semesterdagar. Inget de ser negativt på?
Min sanering började i juni så är lite fundersam om jag måste ompröva pga det?

Så jag behöver inte vara orolig, min lön har ökat med ca 1500 netto i månaden, from juni. Årslönen har ökat med ca 16-20k om året. Kommer få en jäkla lön i augusti, alltså 1 månad pga semesterdagar. Inget de ser negativt på?
Har du inledande så bör du kontakta din handläggare.
Annars så nej.

Och lite jobbigt att ha timlön på fast jobb så tjänar olika varje månad, 20 el 23 dagar, februari lön 29k och juni 33,3k. Inkomst på saneringen är 31,3 netto i deras beräkning. Vet inte hur jag ska tänka..

Du behöver inte kontakta din handläggare och du behöver inte ompröva något, bara köra på!

Fast normala årliga löneökningar ska man ju inte ompröva för om man inte får väldigt höga löneökningar. Jag omprövade aldrig för de årliga löneökningarna.
Min handläggare sa att jag inte ska ompröva löneökningar om de inte väsentligen förbättrar ekonomin.

Min handläggare sa att jag inte ska ompröva löneökningar om de inte väsentligen förbättrar ekonomin.
Ja det ska ju till ordentliga löneökningar för att ompröva. Typ bytt jobb och fått rejäl löneökning.

Ja det ska ju till ordentliga löneökningar för att ompröva. Typ bytt jobb och fått rejäl löneökning.
Ja precis så sa han ! Det är tydligen inräknat i själva betalplanen procentuellt . Det är ju jättebra att slippa hålla på med det för alla kan man ju säga.

Ibland förstår jag inte vad det är folk inte fattar, läs innantill, ni behöver inte göra några omprövningar så länge inte nettoinkomsten ökar med mer än 4.000 - 5.000 kr per månad och år.

Alltså en inkomstökning per år brutto på 80.000 - 90.000 kr är ok, det är huvudregeln!

Ibland förstår jag inte vad det är folk inte fattar, läs innantill, ni behöver inte göra några omprövningar så länge inte nettoinkomsten ökar med mer än 4.000 - 5.000 kr per månad och år.

Alltså en inkomstökning per år brutto på 80.000 - 90.000 kr är ok, det är huvudregeln!
Och vart kan du hänvisa att det är exakt ovan summor son gäller ?!

väsentligen är ordet som används och kan väl vara olika för person och person ??

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp