Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering. 3.5 år kvar..

Många som gör sista nästa år då. :)

Jag gör sista betalningen November nästa år. Känns som en evighet dit. :)
Grattis till er som snart är klara.
Vi är en del här som fått ganska så nyligen.
Vi har typ 4,2 år kvar:)
Tänk på oss när ni tycker tiden går sakta.^^

vilken dröm.. känslan att snart vara klar. men som ni ser. mer än halva kvar!

men en annan fråga ang inkomst. om jag får en löneökning på 4k , räknas det som att jag har det 4k bättre eller ska man räkna 4000-22%(Skatt) ?

vilken dröm.. känslan att snart vara klar. men som ni ser. mer än halva kvar!

men en annan fråga ang inkomst. om jag får en löneökning på 4k , räknas det som att jag har det 4k bättre eller ska man räkna 4000-22%(Skatt) ?
Det är netto el eg betalutrymmet som finns kvar då allt annat är betalt. Så du ska räkna bort skatten och även väga in ev ökade fasta kostnader. Även att förbehållsbeloppet har ändrats sen du fick sanering så det är lite högre idag än då så av dessa 3100 kr som du har kvar efter skatten är dragen o borträknat andra fasta kostnader som ökat så blir det inte så mkt kvar att ompröva för.

Det är netto el eg betalutrymmet som finns kvar då allt annat är betalt. Så du ska räkna bort skatten och även väga in ev ökade fasta kostnader. Även att förbehållsbeloppet har ändrats sen du fick sanering så det är lite högre idag än då så av dessa 3100 kr som du har kvar efter skatten är dragen o borträknat andra fasta kostnader som ökat så blir det inte så mkt kvar att ompröva för.
Tack! :) Nästa löneökning i April blir det iallfall att skicka in omprövning. vill verkligen inte att jag ska få en omprövning mot mig och få ett år extra...

Tack! :) Nästa löneökning i April blir det iallfall att skicka in omprövning. vill verkligen inte att jag ska få en omprövning mot mig och få ett år extra...
Fast normala årliga löneökningar ska man ju inte ompröva för om man inte får väldigt höga löneökningar. Jag omprövade aldrig för de årliga löneökningarna.

Ibland förstår jag inte vad det är folk inte fattar, läs innantill, ni behöver inte göra några omprövningar så länge inte nettoinkomsten ökar med mer än 4.000 - 5.000 kr per månad och år.

Alltså en inkomstökning per år brutto på 80.000 - 90.000 kr är ok, det är huvudregeln!

Ibland förstår jag inte vad det är folk inte fattar, läs innantill, ni behöver inte göra några omprövningar så länge inte nettoinkomsten ökar med mer än 4.000 - 5.000 kr per månad och år.

Alltså en inkomstökning per år brutto på 80.000 - 90.000 kr är ok, det är huvudregeln!
Nej.. Det är inte alls huvudregeln.
Huvudregeln är 4-5000 NETTO i månaden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp