- Meddelanden
- 6 038
- Mottagna reaktioner
- 2 809
- Poäng
- 1 987
StämmerSå det förbehållsbelopp jag räknar ut på KFs sida (10.000) är det hela jag ska leva på inklusive min del i hyran (50 %)?
StämmerSå det förbehållsbelopp jag räknar ut på KFs sida (10.000) är det hela jag ska leva på inklusive min del i hyran (50 %)?
Vågar inte överklaga. Jag är ju tacksam oavsett om det skulle gå vägen såklart. Men lite störigt när det inte finnas någon tydlig ordning på allt. Det borde vara lika för alla och inte baserat på vem man får som handläggare.Kan man ”överklaga” till att få kortare betalplan? Eller är det bara gilla läget?
Jag förstår det.Vågar inte överklaga. Jag är ju tacksam oavsett om det skulle gå vägen såklart. Men lite störigt när det inte finnas någon tydlig ordning på allt. Det borde vara lika för alla och inte baserat på vem man får som handläggare.
Ja, att slippa betala 21000:- i månaden i 2 år, hade vart riktigt nice.... Men glad om man får skuldsanering!Absolut är det en vinst men låt oss säga att du får betala 9 000 kr i månaden i tre år istället för fem år, det är en ganska stor skillnad. Det är 216 000 kr som vi pratar om som du kan göra annat roligt för i två år - spara till bostad för exempel eller göra något ihop med barnen.
9 000 * 20 = 180 000...Absolut är det en vinst men låt oss säga att du får betala 9 000 kr i månaden i tre år istället för fem år, det är en ganska stor skillnad. Det är 216 000 kr som vi pratar om som du kan göra annat roligt för i två år - spara till bostad för exempel eller göra något ihop med barnen.
då har vi haft lika längeJag har gjort två år i oktober, längtar till mars 2026, då är hälften gjort, då känns det som om det kommer bli lättare och lättare. Har aldrig legat efter med en hel betalning, men har legat någon månad efter med några tusenlappar ett par gånger. Inget att rekommendera då jag direkt blev föremål för omprövning av en kreditgivare. Men den blev avslagen som tur var. Man ska absolut inte hålla på och krångla med betalningen, för det är en enorm chans att bli skuldfri. Men jag hade inget val, då livet händer ibland.
Håller med… lite mer än 10 månader kvar av totalt 5 år.Huvva vad de sista månaderna av saneringen går sakta, första 2 åren hann man knappt med.
Håller med… lite mer än 10 månader kvar av totalt 5 år.