- Meddelanden
- 263
- Mottagna reaktioner
- 76
- Poäng
- 227
hur mycket mer eller mindra tjänar du på nya ?Nio månader kvar av min skuldsanering. Precis bytt jobb och skickade in en omprövning i början på förra månaden.
hur mycket mer eller mindra tjänar du på nya ?Nio månader kvar av min skuldsanering. Precis bytt jobb och skickade in en omprövning i början på förra månaden.
vart ser du detta ?6 månader kvar, sista December sprättar jag skumpan
Det står i beslutet när saneringen är klar.vart ser du detta ?
tack inte sätt den tidigareDet står i beslutet när saneringen är klar.

Har du nyligen fått skuldsanering så ska du inte vänta med omprövningen. Det är ju en betydande ökning av inkomsten trots allt. Det tar ju ändå ganska många månader innan den behandlas.jag har lagt in en lön på 36 000, Förra året tjänade jag 509 000 dvs 42 416 kr Kr/Månad i snitt
det blir alltså 6400 kr mer per månad men sedan ska ju skatt dras på det så blir ca 4500 som jag tjänar mer per månad.
ska även tilläggas att detta är med bonusar jag får var 4e Månad på ca 10-15k per kvartal.
hur hade ni gjort i denna situation ?
personligen tänker jag nog att jag skickar in en omprövning typ nästa år eller året efter det på att jag fått det bättre.
På KFM sidavart ser du detta ?
Härligt att det snart är slut!Fick en 3 årig plan ! Har 2 betalningar kvar ! Juli och augusti ! Har gått bra tycker jag !
Vet du om det förbehållsbelopp man kan räkna fram på KFs sida är det som ska räcka till att leva och betala hyra ur? Jag får fram ca 10.000 kr att behålla av min lön. Är gift. Har en boendekostnad på ca 6000 kr/mån. Antar att det förutsätts att jag ur dessa 10.000 kr ska erlägga min del (50%) av boendekostnaden på 6.000 kr?Jag gör alltid så med. När lönen kommer så brukar jag alltid 00.00-00.30 betala bort hyra, el, betalning till skuldsanering - har som regel att jag inte får slösa en enda krona förrän dessa 3 är betalda, dom är prio 1. Men oftast betalar jag bort alla räkningar vid samma tillfälle.
Har som tur är aldrig behövt välja mellan hyra och skuldsanering, hoppas på att slippa den situationen
Du ska ange även kostnaderna för sjukv och läkemedel för er båda så behåller man för det upp till högkostnadsskyddet. Resor till sjukv vet jag dock inte om man får ta upp.Härligt att det snart är slut!
Vet du om det förbehållsbelopp man kan räkna fram på KFs sida är det som ska räcka till att leva och betala hyra ur? Jag får fram ca 10.000 kr att behålla av min lön. Är gift. Har en boendekostnad på ca 6000 kr/mån. Antar att det förutsätts att jag ur dessa 10.000 kr ska erlägga min del (50%) av boendekostnaden på 6.000 kr?
Vi båda har höga kostnader för läkemedel och resor till sjukhusbesök. Kan man få något extra till det tills man kommer upp i högkostnadsskyddet?