Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering – omprövning vid fler barn / föräldraledighet?

Är i samma situation, inväntar nu beslut.
Min handläggare ville ha inkomst för de kommande resterande tre åren(Hur fp ska planeras osv), samt barnomsorgsavgift osv. Blev en hel del räknande men inkomst går lätt att räkna ut tack vare SGI.
Återkommer när jag fått beslut.

Är i samma situation, inväntar nu beslut.
Min handläggare ville ha inkomst för de kommande resterande tre åren(Hur fp ska planeras osv), samt barnomsorgsavgift osv. Blev en hel del räknande men inkomst går lätt att räkna ut tack vare SGI.
Återkommer när jag fått beslut.
Återkom gärna när du har fått beslut. Hur kunde du ange inkomst för resterande 3 år ? Hur vet man hur länge ens partner ska va föräldrarådet liksom ?

Hej!

Jag har nyligen fått beslut om skuldsanering med betalningsplan på 5 år. Under skuldsaneringen kommer min familjesituation att förändras – vi väntar barn, vilket innebär att jag snart har tre barn i hushållet.

I samband med detta kommer min sambo att vara föräldraledig, vilket gör att hushållets ekonomi förändras och att jag kommer stå för en större del av kostnaderna under perioden.

Jag har hört att vissa fått kortare betalningsplan (t.ex. 3 år) i situationer med flera barn eller särskilda familjeförhållanden, och undrar därför hur det fungerar i praktiken.

Mina frågor är:

• Är kortare betalningsplan något man bara kan få i samband med det första beslutet, eller kan det även bli aktuellt vid omprövning?
  • Har någon här fått förkortad betalningsplan efter beslut, på grund av fler barn eller förändrad familjesituation?
  • När är det bäst att skicka in omprövning i ett sådant här läge – när barnet är fött, när föräldraledigheten börjar, eller räcker det när man vet att förändringen är på väg?
  • Vad vägde tyngst i bedömningen i så fall?
Jag är medveten om att inget är automatiskt och att det görs en helhetsbedömning, men vill gärna ta del av andras erfarenheter innan jag går vidare.

Tack på förhand 🙏
Vi väntar också barn, hur tidigt innan skickar man in för omprövning för fler barn.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp