Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering är det möjligt?

Hej!
Vill börja kort och gott och säga att jag har haft ett grovt spelmissbruk. Har spelat i ett flertal år och är idag 22 år. Har vunnit miljoner(alltså haft som mest 4 miljoner på kontot och skuldfri) till att idag sitta med närmare 1 800 000 - 2 000 000 i rena skulder. Det var i maj detta är som skudberget växte som det knacka. Inget har gått till fogden utan ligger och betalar närmare 40 000 i månaden skulle jag gissa i runda slängar. Jobbar i matbutik på timanställning och jobbar kanske 170-190 timmar i månaden och får ut ca 22 000-25 000 netto varje månaden vilket betyder att jag går back, alltid lyckats fixa till mig pengar så inget gått vidare m.m. men detta är inte en hållbar situation, det förstår vem som helst. Eftersom det finns mycket kunskap här undrar jag om det är möjligt för mig att få en skuldsanering? Är helt omöjligt för mig att återbetala dessa skulder. Om det är det har jag en följdfråga, vill VERKLIGEN plugga. Tanken är civilingenjör men undrar om det är möjligt att göra under skuldsanering? Behöver inga visdoms ord om hur jag själv satt mig i denna sits och aldrig ska röra spel igen... Kan säga att det förstår jag allt för väl själv.
Mvh,
Djävulskt dum unge.
@Lasseman ping, du verkar ha koll på detta!

Vill tillägga att de senaste 3 månaderna har jag knappt lånat, var brixo på 5 000 holmsbank på 10 000. Knappt lånat är väl och ta men allt är relativt.

Om du inte reggat dig på spelpaus så gör det.
Det är klart att du kan få en skuldsanering men innan det är aktuellt så måste du bevisa att du är spelfri och fått behandling för ditt beroende.
Sen en tydlig brytpunkt för slut på lånandet.
Att du inte lånat så mycket beror väl på att det blir svårare och svårare att få lån med så högt skuldsaldo.
Att studera med en skuldsanering är svårt då det ingår att ha gjort allt för att bli skuldfri och att studera innebär att skulderna inte kan betalas av.

Spontant så tror jag inte en skuldsanering skulle vara aktuell så här tätt inpå, framförallt inte om inte spelpeoblematiken inte är adresserad

Hej!
Spelproblematiken är adresserad på ett sånt sätt åt jag har precis börjat gå till psykolog m.m. även reggad på spelpaus. Så ni ser inget möjlighet för sanering? Är ju helt omöjligt för att betala av skulderna. Vad händer om man testar och får avslag, ger det några konsekvenser?

Hej!
Spelproblematiken är adresserad på ett sånt sätt åt jag har precis börjat gå till psykolog m.m. även reggad på spelpaus. Så ni ser inget möjlighet för sanering? Är ju helt omöjligt för att betala av skulderna. Vad händer om man testar och får avslag, ger det några konsekvenser?
Du måste kunna bevisa att du ej har spelat på månader/år, även samma historik på lån innan du kan bli förhoppningsvis godkänd skuldsanering

Hej!
Du har absolut möjlighet till en sanering om du fortsätter på samma väg som nu. Du får ge det lite tid bara.

Hej!

Det räcker ju inte att det är omöjligt att betala skulderna.
Händer inget, det blir avslag och syns när du söker igen att du sökt och fått avslag.

Jag skulle bli förvånad om du fick sanering.

Var för övrigt en artikel om yngre och skuldsanering på intranät för ett tag sedan, minns jag rätt så fick 80% av de under 30 avslag.

@Lasseman tråkigt att höra! Men om man fått avslag tidigare, påverkar det negativt om man söker igen i framtiden? Värt ett försök, vet helt ärligt inte vad jag ska göra annars. Leva med att aldrig kunna betala tillbaka låter inte speciellt attraktivt för mig tyvärr.

@Lasseman tråkigt att höra! Men om man fått avslag tidigare, påverkar det negativt om man söker igen i framtiden? Värt ett försök, vet helt ärligt inte vad jag ska göra annars. Leva med att aldrig kunna betala tillbaka låter inte speciellt attraktivt för mig tyvärr.

Det är nog inte värt att i dagsläget skicka in en ansökan om du nyligen tagit lån. Då ska du nog vänta minst ett halvår och helt sluta låna samt fortsätta vara spelfri. Om du redan nu går back kanske det är dags att börja släppa skulderna till kronofogden och leva med utmätningen ett tag och sen skicka in en ansökan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp