Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanera.com, någon som testat

Jag förstår det som att föreläggandet är från 13 juni
"enligt Försäkringskassans beslut 2022-05-17"
Avser återkrav av felaktigt utbetalt sjukersättning för tiden 2016-01-01 - 2016-12-31, enligt Försäkringskassans beslut 2018-04-27
Kapitalbelopp 24 860,00 SEK
Ränta beräknad t o m 2024-03-19 5 699,00 SEK

Avser återkrav av felaktigt utbetalt sjukersättning för tiden 2017-01-01 - 2022-03-31, enligt Försäkringskassans beslut 2022-05-17.

De fetmarkerade datumen torde vara datum för beslut för utbetalning.

Annars skulle ju felaktigheten uppdagats redan 2018-04-17...

Försäkringskassan är en egen förvaltningsmyndighet med möjlighet att fatta egna beslut om återbetalning.
Inget domslut eller utslag krävs.
Med anledning av detta har de aldrig något ersättningsanspråk i en rättsprocess, deras rätt till återbetalning är redan fastställd enligt ovan.

Försäkringskassan är en egen förvaltningsmyndighet med möjlighet att fatta egna beslut om återbetalning.
Inget domslut eller utslag krävs.
Med anledning av detta har de aldrig något ersättningsanspråk i en rättsprocess, deras rätt till återbetalning är redan fastställd enligt ovan.
Om dom beslutst om återkrav from sept 2022, innan dess behövs utslag.

"lagändring i utsökningsbalken (1981:774) i kraft som innebär att Försäkringskassan beslut om återkrav kan verkställas direkt hos Kronofogden.19 feb. 2024"
Saxat från något på fk hemsida

Om dom beslutst om återkrav from sept 2022, innan dess behövs utslag.

"lagändring i utsökningsbalken (1981:774) i kraft som innebär att Försäkringskassan beslut om återkrav kan verkställas direkt hos Kronofogden.19 feb. 2024"
Saxat från något på fk hemsida
Tack, den hade jag missat.
Tänker att lejonparten av deras beslut inte går till utmätning utan löses med avbetalningsplan och / eller kvittning.

Hur kan inte den här typen utav situationer genererat i en polisanmälan men någon som VABBar en dag felaktigt för 1200 spänn kan ryka på en polisanmälan?

Här har man systematiskt under flera års tid varit sjukskriven samtidigt som man har jobbat, bevisläget bör vara gott och beloppet är astronomiskt. Men ingen polisanmälan, how come?

Hur kan inte den här typen utav situationer genererat i en polisanmälan men någon som VABBar en dag felaktigt för 1200 spänn kan ryka på en polisanmälan?

Här har man systematiskt under flera års tid varit sjukskriven samtidigt som man har jobbat, bevisläget bör vara gott och beloppet är astronomiskt. Men ingen polisanmälan, how come?
Det vet vi inget om, kan mycket väl vara så.

Tack, den hade jag missat.
Tänker att lejonparten av deras beslut inte går till utmätning utan löses med avbetalningsplan och / eller kvittning.
Lärde mig hårda vägen när jag ringde fk och undrade vad dom höll på med med både a och emål in på samma. Blev uppläxad enl text ovan ungefär.
Dom hårdnade till med avbetalningsplan samtidigt också. Max ett år får dom om dom begär plan efter det datumet. Det är något värre än de som tycker att inkassobolag är hopplöst hårda.

Bra fråga. Lathet, resursbrist. Att ngt i underlaget indikerar att man ändå inte kommer styrka brotten, det är ju en nyansskillnad på att få ut felaktiga pengar med flit och att det går att styrka brott.

Det är samma på kfm, jag har kollegor som aldrig skulle tänka tanken att dra igång processen för att anmäla gäldenärer till Ekobrott, polis eller för den delen till fkassan. "Jag ska göra det sen" heter det. Följer man upp så "oj, det glömde jag, minns inte vem det var nu heller"

Bra fråga. Lathet, resursbrist. Att ngt i underlaget indikerar att man ändå inte kommer styrka brotten, det är ju en nyansskillnad på att få ut felaktiga pengar med flit och att det går att styrka brott.

Det är samma på kfm, jag har kollegor som aldrig skulle tänka tanken att dra igång processen för att anmäla gäldenärer till Ekobrott, polis eller för den delen till fkassan. "Jag ska göra det sen" heter det. Följer man upp så "oj, det glömde jag, minns inte vem det var nu heller"
Ja, det allmänna accepterar en alldeles för låg lägstanivå.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp