Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanera.com, någon som testat

Tar hon ut enbart 15000 för att kf inte ska kunna ta något eller finns det inte mer att ta ut i lön?
Stor skillnad om man plockar så lite lön som möjligt för att medvetet slippa löneutmätning eller att det faktiskt inte går att ta ut mer i lön.
Sen får man dom summorna i sjukersättning borde man reagera om man samtidigt jobbar...

Hon tar ut 15 000 för det räcker, hon klarar sig på det. Sedan har hon en anställd också. Vet inte ifall mamma kan ta ut mer i lön. Frågade inte. Hon tar ut lite olika varje månad. Nu i juni tog hon ut 19 efter skatt och i maj 15 efter skatt.

Hon tar ut 15 000 för det räcker, hon klarar sig på det. Sedan har hon en anställd också. Vet inte ifall mamma kan ta ut mer i lön. Frågade inte. Hon tar ut lite olika varje månad. Nu i juni tog hon ut 19 efter skatt och i maj 15 efter skatt.
Fast uppenbarligen räcker det ju inte, hon måste ju betala sina skulder också

Fast uppenbarligen räcker det ju inte, hon måste ju betala sina skulder också

Med "räcker" så menar jag att det täcker det nödvändigaste för mamma.

Ska hon göra avbetalning på sina skulder så behöver hon en månadslön på i runda slängar 100 000 berättade mamma. Bara försäkringskassan ville att hon skulle avbetala skulden på en miljon på två år till dom. Det är fullständigt orimligt, det förstår vem som helst. 41 000 kr i månaden.

Ska hon göra avbetalning på sina skulder så behöver hon en månadslön på i runda slängar 100 000 berättade mamma. Bara försäkringskassan ville att hon skulle avbetala skulden på en miljon på två år till dom. Det är fullständigt orimligt, det förstår vem som helst. 41 000 kr i månaden.
Sen kan man ju inte säga att det är fel att dem kräver dem beloppen heller och istället skickar till fogden. Är ju 1 miljon hon fått som hon inte ska ha så kan tycka att det är helt rätt att eventuellt försöka få dem genom utmätning

Vart har pengarna tagit vägen då? För uppenbarligen är det pengar utöver.

Är väl mer orimligt att ta emot 1 milj när polletten borde trillat ner att det är fel

Vart har pengarna tagit vägen då? För uppenbarligen är det pengar utöver.

Är väl mer orimligt att ta emot 1 milj när polletten borde trillat ner att det är fel

Jag vet inte. Jag har inte en aning. Jag kan inte hela historien. Återberättar bara det som min mamma har sagt.

Vi har ansökt om skuldsanering och hon får väl ett samtal vid årsskiftet/strax efter årsskiftet från KF om sin ansökan.

Jag vet inte. Jag har inte en aning. Jag kan inte hela historien. Återberättar bara det som min mamma har sagt.

Vi har ansökt om skuldsanering och hon får väl ett samtal vid årsskiftet/strax efter årsskiftet från KF om sin ansökan.
Bara menar eftersom du slänger ur dig att det är orimligt att FK vill ha tillbaka sina pengar på 2 år men nu vet du ingenting och kan inte hela historien = ) Från att skydda med näbbar och klor till att inte veta nånting när det blir lite mothugg när frågan kommer vart alla pengar tagit vägen som bland annat FK vill ha tillbaka. Rör sig om så pass mycket pengar att det kan knappast vara ett misstag och det måste ju framförallt någon med eget företag kunna förstå.

Inte rimligt att först uttnyttja systemet för att få ut en himla massa pengar, som man uppenbarligen inte haft rätt till. Dessa har man bränt upp. Tycker det inte är rimligt att faktiskt betala tillbaka allt för pengarna inte finns. Och sen ansöka om skuldsanering och på så sätt klara sig undan en himlans massa problem.

Lär ju inte finnas på världskartan att dem kommer släppa igenom den ansökan med dem där skulderna till bland annat FK och skatteskulden. De lär göra en ordentligen utvärdering angående lön dessutom.

Men ja det är ju kanske inte konstigt med så långa väntetider med såna här ansökningar : )

Håll koll på om inte detta är ARS-bolag... Han har nämligen ett bolag som sköter skuldsaneringar + ett bolag som sköter skilsmässor (wtf)

Håll koll på om inte detta är ARS-bolag... Han har nämligen ett bolag som sköter skuldsaneringar + ett bolag som sköter skilsmässor (wtf)
En riktig tusenkonstnär den där människan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp