Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsättning....igen!

Om du ska gå från 10 000 minus till 7 000 plus så ska ett samlingslån alltså lösa det?
Av det du listat så betalar du knappt 23000/mån plus leasing på bilen så 26000/mån så enligt din kalkyl med ett blank så skulle du minska med 17 000
Du har skulder på nästan 1,2 miljoner, vilket blank skulle du kunna få en månadskostnad på 6000 på den summan? Inte ens 0% i ränta på 15 års amortering kommer du ner i 6000.
Jag förstår inte hur du räknar.

Jag har för närvarande fasta kostnader/ utgifter på ca 34700 kr/mån inkl billeasing. Om jag skulle få ett samlingslån på 311.000 och betalar bort Northmill + krediterna så skulle jag kunna betala 2500 kr /mån på samlingslånet och istället hamna på en månadskostnad 27 532 kr inkl billeasing så du har helt rätt, jag som räknade fel...det ger mig endast ett + på ca 2500 kr/mån inkl jämkning ( har förhoppningsvis räknat rätt nu)!

Om du ska gå från 10 000 minus till 7 000 plus så ska ett samlingslån alltså lösa det?
Av det du listat så betalar du knappt 23000/mån plus leasing på bilen så 26000/mån så enligt din kalkyl med ett blank så skulle du minska med 17 000
Du har skulder på nästan 1,2 miljoner, vilket blank skulle du kunna få en månadskostnad på 6000 på den summan? Inte ens 0% i ränta på 15 års amortering kommer du ner i 6000.
Jag förstår inte hur du räknar.

Men löser du dina krediter samt ditt lån från Lea så är det 311 000.
Du minskar där din utgift med ca: 12 000/mån, men du kommer få betala minst 4 000/mån för det samlingslånet så netto blir det 8 000.
Du kommer fortfarande gå back om du inte lyckas bli av med bilen. Löser du den också så kommer du iaf kunna gå ganska +-0
Dock så tror jag det blir svårt att få ett samlingslån i din situation, och får du till det så blir det nog en vansinnigt dålig ränta tyvärr.

Som jag ser det är det akut att stoppa blödningen, att släppa till kfm är ingen lösning för du kommer ha svårt att ta dig ur en löneutmätning. Ska det bli löneutmätning så måste allt den vägen. Att släppa dit kommer skapa andra problem, så som att skaffa boende, mobilabonnemang etc.
Fortsätt jaga extrajobb och i väntan på det nyttja betalningsfria månader så mycket det går.
Kanske se över boendet, går det göra nåt där, flytta till billigare, ta in en inneboende eller nåt.

2500 låter väldigt optimistiskt på samlingslånet.
Skulle krävas en ränta på runt 5% och 15år för den månadskostnaden. Det kan jag nog garantera att den räntan är helt osannolikt idag.
Du får nog räkna med en ränta på minst 10% tyvärr, kanske uppåt 14-15%

Som Brorsan är inne på gällande samlingslånet så tror jag du räknat lite fel. (2500 x 12)/311000= ca 9,6%. Utifrån din situation och rådande ränteläge så känns det som att 2500kr enbart är räntekostnaden. Därutöver säg att du får ett samlingslån på 311000 på 12 år, 311000/144 (tolv år x 12 månader)= 2160kr dvs du kommer ha en kostnad på 4660kr utifrån exemplet.

Ett alternativ när jag räknar lite skulle vara att lösa alla krediter utom Carpay och Fairlo
Du skulle klara dig med 150 000 ungefär och på 10 år med 10% ränta landar det på ca: 2000/mån, mot 9500 som det kostar iaf, så där skulle du spara 7500 ungefär.
Och kan du lösa bort bilen så hamnar du i ett bättre läge.

Ett alternativ när jag räknar lite skulle vara att lösa alla krediter utom Carpay och Fairlo
Du skulle klara dig med 150 000 ungefär och på 10 år med 10% ränta landar det på ca: 2000/mån, mot 9500 som det kostar iaf, så där skulle du spara 7500 ungefär.
Och kan du lösa bort bilen så hamnar du i ett bättre läge.

Dessvärre verkar ingen långivare vilja låna ut pengar, och har kvar 24 mån på avtalet när det gäller bilen och verkar svårt att få någon som vill ta över det! Ska jag lösa ut mig från avtalet kostar det mig 40% av kvarvarande månadsavgifter.

Letar billigare boende men är hopplöst pga långa bostadsköer, alternativet är att flytta ut på landet men då finns det inga alternativa kommunikationer utan då måste jag behålla bilen.

Känns som hur jag än gör, så blir det ingen skillnad! Men ska ringa runt till mina nuvarande långivare i morgon och kolla om/hur de kan hjälpa till.

Tilläggas bör att jag får tillbaka på skatten med 16000 kr , vilka krediter tycker ni jag ska jag betala bort först?

Senast ändrad:
Dessvärre verkar ingen långivare vilja låna ut pengar, och har kvar 24 mån på avtalet när det gäller bilen och verkar svårt att få någon som vill ta över det! Ska jag lösa ut mig från avtalet kostar det mig 40% av kvarvarande månadsavgifter.

Letar billigare boende men är hopplöst pga långa bostadsköer, alternativet är att flytta ut på landet men då finns det inga alternativa kommunikationer utan då måste jag behålla bilen.

Känns som hur jag än gör, så blir det ingen skillnad! Men ska ringa runt till mina nuvarande långivare i morgon och kolla om/hur de kan hjälpa till.

Tilläggas bör att jag får tillbaka på skatten med 16000 kr , vilka krediter tycker ni jag ska jag betala bort först?
Kika på de med högst ränta, t.ex. Ferratum är känt för att ha monsterräntor.
Har du räntor när 40% måste du få bort dess snabbt annars blir de kvar i evigheter.
Men för att få ner månadskostnad snabbt är det nog Credifi som ger snabbast effekt på månadskostnaden.

Kika på de med högst ränta, t.ex. Ferratum är känt för att ha monsterräntor.
Har du räntor när 40% måste du få bort dess snabbt annars blir de kvar i evigheter.
Men för att få ner månadskostnad snabbt är det nog Credifi som ger snabbast effekt på månadskostnaden.

Beakta kostnadstaket när det gäller högkostnadskrediter.
Ett lån på 10 kkr kan aldrig kosta mer än 20 kkr återbetalning, oavsett hur hög räntan är. Det innebär att det inte alltid är bäst att betala av högkostnadskrediter, då de blir 0 % i ränta när de slår i taket. Så ett tips är att göra en liten Excel-snurra, där man reggar allt.

Tack och ja, jag skulle klara ekonomiskt att ta ett samlingslån på 311.000 och därmed ha ca 7100 kr / mån över när alla räkningar är betalda om jag kunde lösa alla krediter + det minsta lånet på Northmill, men har fått avslag på Sambla, Lendo, Nystart Finans, Axo Finans mfl.
Det är helt meningslöst att söka hos mer än en förmedlare. Får du nej hos en kommer det bli nej hos de andra också. Du får betala på då gott det går ett år till du har ren upplysning

Har du testat att ta ett till jobb? Mindre tid till shopping, mer pengar till skulder. Din inkomst vs dina fasta utgifter är ju rena drömmen, tråkigt att du försatt dig i samma situation igen.

Sälj möblerna och prylarna, något måste du få för det. Betala av de mindre skulderna och be om betalningsfria månader. Fortsätt betala in på skulderna med högst ränta och betala klart de mindre skulderna.
Jag instämmer, något måste finns att sälja om ts dragit på dig 1 miljon i skulder på 5 år pga shoppingberoende. Mina egna skulder beror på spel och jag har därmed lagt minimalt med pengar på shopping de senaste 20 åren -ändå lyckades jag få ihop 50k av att sälja av prylar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp