Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skulder på över miljonen

Ja, sambon står ju för hyran för tillfället då hela min lön går till lån. Jag får ut 21k efter skatt. Jag tror inte det finns ett lån som skulle hjälpa mig, jag är totalt överskuldsatt och har så mycket utanför uc också. Skulle jag på nåt vis få ett lån på vi säger 150.000 räcker det typ bara till lån utanför uc, men då sitter jag ändå där med utgifter på runt 17-18k. Sen ska annat betalas också, comhem,mobil,fack osv.. Jag tror helt ärligt att fler lån bara blir värre och ända chansen att komma ur detta nån gång är att låta skiten gå till kronofogden och få utmätning sen efter nåt år eller så söka skuldsanering...jag räknade ut på deras hemsida att dom skulle dra ca 11k av min lön och då räkna jag in sambons lön på 17k efter skatt, kan de stämma? Då har jag ca 10k kvar och kan dela hyran med sambon och ändå ha ett par tusen kvar..låter ju inte så dåligt om man jämför som det är nu. Trött på att försöka pussla o ha sig varje månad, man drömmer ju f*rf*n mardrömmar om lån o skit, börjar få känslan mer o mer att bara "f*ck alla j*vla skitlån med sina skiträntor, kör upp era fakturor i arslet" ..
Det är ju inte deras fel riktigt och jag har mig själv att skylla men ni kanske förstår hur man tänker ...

Det beloppet stämmer, uträkningen är detsamma som dom gör vid utmätningen. Så länge dina siffror stämmer så är det på öret vad du får behålla faktiskt, kollade mina siffror i räknemodellen. Fick behålla dock mindre pengar för uppvärmningen eller om det var sotningen vet inte vad det var som inte KF godtog riktigt från min beräkning så blev lite mindre men annars var siffrorna korrekt.

Precis och det skrev jag inte heller :) skrev mina små lån :) men ångrar djupt att jag inte släppte dom 280k tidigare..nu betalat jag direkt 20k på en skuld varje månad :) även om jag får utmätning från mars så kommer skulderna minska med 10-25k varje månad...och då är räntorna dragna redan

Har du utmätning idag?

Det beloppet stämmer, uträkningen är detsamma som dom gör vid utmätningen. Så länge dina siffror stämmer så är det på öret vad du får behålla faktiskt, kollade mina siffror i räknemodellen. Fick behålla dock mindre pengar för uppvärmningen eller om det var sotningen vet inte vad det var som inte KF godtog riktigt från min beräkning så blev lite mindre men annars var siffrorna korrekt.

Har du utmätning idag?
Nej , men kommer dra igång under våren ...har varit hos skuldrådgivare i staden som faktiskt har varit kanon och fått sjukt mycket hjälp med alla lånen. Lagt in dom i exel program o så ...efter kronofogden dragit sitt och även dom stora lånen är betalade så kommer vi ha ca 8000 kr kvar att leva på ...men som hon sa...det kommer bli klart på 12 mån troligtvis 10 mån eftersom mars juni och dec får jag mycket större lön än vanligt...

Plus att mars får sambon skatten tillbaka som vi betalat in och hon får ca 20k ..så goa pengar under det året för det kan behövas

Har du utmätning idag?
Har du mycket skulder idag hos kronofogden ?

Ja, sambon står ju för hyran för tillfället då hela min lön går till lån. Jag får ut 21k efter skatt. Jag tror inte det finns ett lån som skulle hjälpa mig, jag är totalt överskuldsatt och har så mycket utanför uc också. Skulle jag på nåt vis få ett lån på vi säger 150.000 räcker det typ bara till lån utanför uc, men då sitter jag ändå där med utgifter på runt 17-18k. Sen ska annat betalas också, comhem,mobil,fack osv.. Jag tror helt ärligt att fler lån bara blir värre och ända chansen att komma ur detta nån gång är att låta skiten gå till kronofogden och få utmätning sen efter nåt år eller så söka skuldsanering...jag räknade ut på deras hemsida att dom skulle dra ca 11k av min lön och då räkna jag in sambons lön på 17k efter skatt, kan de stämma? Då har jag ca 10k kvar och kan dela hyran med sambon och ändå ha ett par tusen kvar..låter ju inte så dåligt om man jämför som det är nu. Trött på att försöka pussla o ha sig varje månad, man drömmer ju f*rf*n mardrömmar om lån o skit, börjar få känslan mer o mer att bara "f*ck alla j*vla skitlån med sina skiträntor, kör upp era fakturor i arslet" ..
Det är ju inte deras fel riktigt och jag har mig själv att skylla men ni kanske förstår hur man tänker ...

Jag förstår precis! Det är för jävligt att de ens erbjuder lån till folk som redan har skulder upp över öronen (skrev ”örena” först, hehe). Visst, det kanske kan hjälpa en och annan som är sen med en betalning, men när man tänker på hur nära deras reklam ligger spelbolagens annonser... Mög-banker! Sluta sponsra deras verksamhet, släpp skiten.

Det blir nog som så att jag släpper allt, har ett inbokat möte med en budget och skuldrådgivare den 2 dec så får se om dom tycker likadant.
Ett par andra frågor, jag tog ett lån förra månaden på 30k som jag inte betalat första fakturan på än och om jag nu släpper allt och sedan söker skuldsanering i framtiden vad tycker kronofogden om det att man tog ett lån utan att ens betala en faktura ? De gick till en del skulder och spel...

Sen har jag en del pengar kvar på pluskan, banknorwegian kreditkortet, collector kreditkort och betalkoll och kan trixa så jag kan plocka ut ca 35k tillsammans..borde man göra det innan man släpper allt eller är det en dålig idé inför en ansökan om skuldsanering senare? Dessa skulle betala sambons lån hon har kvar på swedbank och sitt klarnakonto för att inför en utmätning ha kvar mer pengar i hushållet. Dåligt tänkt? Kf kanske tycker jag borde använt dessa till mina lån .. eller inte använt alls.

Har du tagit nya krediter nyligen bör du vänta med skuldsanerings ansökan iaf minst 1 år. Lär ju bli avslag annars.

Har du tagit nya krediter nyligen bör du vänta med skuldsanerings ansökan iaf minst 1 år. Lär ju bli avslag annars.

Togs krediten som ett led i en flera år lång skuldspiral så känns det inte nödvändigt att vänta ett år. Alternativet är ju att släppa allt till KFM och få anmärkning, utmätning etc. Många har fått igenom ansökan ändå.

Släpp allt till kronofogden. När jag släppte allt till kfm så slapp jag ligga sömnlös på nätterna och fast dom drar mycket på min lön så får jag pengarna att räcka mycket bättre. Och jag slipper pusslanndet med alla avbetalningar. Nu har jag dom "vanliga" räkningarna att betala.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp