- Meddelanden
- 2 633
- Mottagna reaktioner
- 1 110
- Poäng
- 927
Ja, sambon står ju för hyran för tillfället då hela min lön går till lån. Jag får ut 21k efter skatt. Jag tror inte det finns ett lån som skulle hjälpa mig, jag är totalt överskuldsatt och har så mycket utanför uc också. Skulle jag på nåt vis få ett lån på vi säger 150.000 räcker det typ bara till lån utanför uc, men då sitter jag ändå där med utgifter på runt 17-18k. Sen ska annat betalas också, comhem,mobil,fack osv.. Jag tror helt ärligt att fler lån bara blir värre och ända chansen att komma ur detta nån gång är att låta skiten gå till kronofogden och få utmätning sen efter nåt år eller så söka skuldsanering...jag räknade ut på deras hemsida att dom skulle dra ca 11k av min lön och då räkna jag in sambons lön på 17k efter skatt, kan de stämma? Då har jag ca 10k kvar och kan dela hyran med sambon och ändå ha ett par tusen kvar..låter ju inte så dåligt om man jämför som det är nu. Trött på att försöka pussla o ha sig varje månad, man drömmer ju f*rf*n mardrömmar om lån o skit, börjar få känslan mer o mer att bara "f*ck alla j*vla skitlån med sina skiträntor, kör upp era fakturor i arslet" ..
Det är ju inte deras fel riktigt och jag har mig själv att skylla men ni kanske förstår hur man tänker ...
Det beloppet stämmer, uträkningen är detsamma som dom gör vid utmätningen. Så länge dina siffror stämmer så är det på öret vad du får behålla faktiskt, kollade mina siffror i räknemodellen. Fick behålla dock mindre pengar för uppvärmningen eller om det var sotningen vet inte vad det var som inte KF godtog riktigt från min beräkning så blev lite mindre men annars var siffrorna korrekt.
Precis och det skrev jag inte hellerskrev mina små lån
men ångrar djupt att jag inte släppte dom 280k tidigare..nu betalat jag direkt 20k på en skuld varje månad
även om jag får utmätning från mars så kommer skulderna minska med 10-25k varje månad...och då är räntorna dragna redan
Har du utmätning idag?
skrev mina små lån