Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skulder 2024

Var tur att jag inte sa upp fackavgiften ännu... blev misshandlad dessutom för 1 vecka sedan så fick ut 700 kr för det samt psykoterapi Nu gratis 10 ggr... jag mår riktigt dåligt efter det...

Stackare det låter inte bra men livet går vidare. Hoppas att du mår bättre snabbt. Tänker var någonstans har du lån på 200 tusen , om man skulle kunna ansöka om att höja detta och baka ihop de två med hög ränta? Alternativt göra som du planerat

Stackare det låter inte bra men livet går vidare. Hoppas att du mår bättre snabbt. Tänker var någonstans har du lån på 200 tusen , om man skulle kunna ansöka om att höja detta och baka ihop de två med hög ränta? Alternativt göra som du planerat
Det är på Nordea. Tror inte det går just nu då jag har usel uc. Satt hemma förra söndagen och sökte massa lån för jag mådde så dåligt. ... så måste vänta ut 1 år minst... jag blev sjukskriven 1 vecka och det var då all ångest kom ikapp....

Att säga till någon som blev misshandlad för en vecka sedan att livet går vidare är som en käftsmäll. Att bearbeta det som hände får ta den tid det tar. Inget som ska gå snabbt. Lider man dessutom redan av psykisk ohälsa och ångest så är det ännu viktigare att låta det ta tid.

Det är på Nordea. Tror inte det går just nu då jag har usel uc. Satt hemma förra söndagen och sökte massa lån för jag mådde så dåligt. ... så måste vänta ut 1 år minst... jag blev sjukskriven 1 vecka och det var då all ångest kom ikapp....
Då får du köra din plan , den är bra . Iallafall i ett år sen får du säkert lån med bättre ränta

Nu har jag ångest igen...
Bestämde mig för att samla alla mina små krediter och lån igen...
Nu har jag 3 stora lån endast. 2 st med sjukt dålig ränta....

95k - 20% ränta
70k - 27% ränta
Och mitt banklån på 200k med 8.65% ränta...
Fick återbetalningskrav hos csn på 10k och kredit på 30k samt ett annat på 10k.. sen resurs hade jag 20k... så de samlade jag ihop nu på den kredit med 70k.

Mår riktigt dåligt men nu funderar jag på att spärra mig på ellos och resurs flr att inte kunna beställa på nätet längre...

Hur ska jag lägga in en aggressiv avbetalning nu? Funderar på att lägga 5k per månad på 70k lånet så det är borta inom 2 år och sedan betala aggressivt efter det på 95k lånet...
ÅNGEST.....
Låter som en bra plan om du kan lägga 5 k/mån på 70k lånet. Men har du ingen buffert så lägg 4 k istället och 1 k på sparkonto. Har man inga marginaler och ngt oväntat inträffar så är man tvungen att låna och så är karusellen igång igen med nya lån.

Jag får ut 26k i månaden om jag jobbar 100% men mitt psykiska mående har gjort så att jag inte har jobbar 100% en hel månad... nu är min prio i livet träning,jobba extra, bli bättre på matlagning. Ta hand om mig själv bättre än vad jag har gjort... skamen är enorm efter detta. Skit dålig ekonomi och trauma för 1 vecka sedan... dubbel skam känner jag... Vill liksom inte vistas ute typ. Hemskt.

Jag får ut 26k i månaden om jag jobbar 100% men mitt psykiska mående har gjort så att jag inte har jobbar 100% en hel månad... nu är min prio i livet träning,jobba extra, bli bättre på matlagning. Ta hand om mig själv bättre än vad jag har gjort... skamen är enorm efter detta. Skit dålig ekonomi och trauma för 1 vecka sedan... dubbel skam känner jag... Vill liksom inte vistas ute typ. Hemskt.
Då tar man en dag i taget! När det var som värst för mig under en period som jag aldrig kommer glömma så hade jag som mål att överleva 15 min i taget. Senare började jag med en dag i taget. Idag är det mer en månad i taget :)

Då tar man en dag i taget! När det var som värst för mig under en period som jag aldrig kommer glömma så hade jag som mål att överleva 15 min i taget. Senare började jag med en dag i taget. Idag är det mer en månad i taget :)
Oj. Men va jobbigt! och jag tyckte jag hade det jobbigt. Shit...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp