Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skulder 2024

Hej gänget! Har läst mycket här innan jag startade ett konto här!
Nu är det så att jag behöver hjälp med vad jag ska prioritera först.
Inkomst : ca 25/26k efter skatt
Utgifter per månad -
Hyra - 7200/ mån
Csn - 920/mån ca 207.000
Blanco nordea - 200.000 8,75% ränta
Axo finans - 1700/ mån - 95.000 kr 20% ränta (!) Dåligt jag vet!
Mobil - 700 kr /mån - ca 3000 kr kvar att betala av.
El - 250-350/mån
Fackavgifter/akassa - 700/mån
Busskort - 620 /mån
Kredit - 1200/mån - 8700 kr utnyttjat av 10.000
Resurs - 850/mån - kredit 16500 0%ränta 24 mån
Ellos - 1500/ mån - kredit 25.000 vet ej räntan.

Har dålig kreditvärdighet men får allr att gå runt.
Men frågan är i vilken ordning anser ni att jag skulle prioritera? Vill få igång min egna snöbollseffekt nu som många andra verkar ha lyckats riktigt bra med!

Om du är inne på snöbollsmetoden skulle ett alternativ kunna vara
1. Krediten och när du är klar med den så går du vidare till
2. Resurs krediten och sen
3. Ellos krediten
4. Axo
5. Nordea

Gå ur facket (men behåll a-kassan) och lägg pengarna i snöbollen och samma när du har betalat klart din mobil.

Håll koll på ditt kreditbetyg och sök ev samlingslån när ditt betyg är så pass bra att du har chans att bli beviljad.
Eller så kör på utan samlingslån.

Ta inga nya lån men sätt upp ett buffertsparande.

du kommer märka skillnad när du betat av krediterna!

Om du är inne på snöbollsmetoden skulle ett alternativ kunna vara
1. Krediten och när du är klar med den så går du vidare till
2. Resurs krediten och sen
3. Ellos krediten
4. Axo
5. Nordea

Gå ur facket (men behåll a-kassan) och lägg pengarna i snöbollen och samma när du har betalat klart din mobil.

Håll koll på ditt kreditbetyg och sök ev samlingslån när ditt betyg är så pass bra att du har chans att bli beviljad.
Eller så kör på utan samlingslån.

Ta inga nya lån men sätt upp ett buffertsparande.

du kommer märka skillnad när du betat av krediterna!
Okej! Hur mycket ska man leva på i månaden enligt dig efter alla räkningar? Hur mycket lever du på per månad?

Okej! Hur mycket ska man leva på i månaden enligt dig efter alla räkningar? Hur mycket lever du på per månad?
Så lite som möjligt övriga utgifter och kostnader skulle jag säga. Har du överskott av pengar när månaden börjar närma sig slutet så spara pengarna, det är det bästa du kan göra för dig själv. Har man sparade pengar som dessutom kan växa om man investerar dem så står du inte på barbacke när ngt händer.
I vår familj går vi precis runt, så det är jag glad för för det var inte länge sedan vi låg back med flera tusen. Men kör också snöbollsmetoden och har betat av massa lån och krediter.
Nu när det börjar bli lite luftigt i ekonomin så ska bolånet omförhandlas i augusti och just nu ser det ut som att det kommer bli ca 7000 kr i bolån istället för dagens ca 2 200 kr. Så det kommer kännas!

Ska du köra snöbollsmetoden så börjar du med den lägsta summan dvs telefonen. Är det räntefri avbetalning så är det dock inte det mest ekonomiska.

Ska du köra snöbollsmetoden så börjar du med den lägsta summan dvs telefonen. Är det räntefri avbetalning så är det dock inte det mest ekonomiska.
Jag utgick fr att det är räntefritt

Så lite som möjligt övriga utgifter och kostnader skulle jag säga. Har du överskott av pengar när månaden börjar närma sig slutet så spara pengarna, det är det bästa du kan göra för dig själv. Har man sparade pengar som dessutom kan växa om man investerar dem så står du inte på barbacke när ngt händer.
I vår familj går vi precis runt, så det är jag glad för för det var inte länge sedan vi låg back med flera tusen. Men kör också snöbollsmetoden och har betat av massa lån och krediter.
Nu när det börjar bli lite luftigt i ekonomin så ska bolånet omförhandlas i augusti och just nu ser det ut som att det kommer bli ca 7000 kr i bolån istället för dagens ca 2 200 kr. Så det kommer kännas!
Okej! Jag brukar betala räkningar i förväg ibland när jag har pengar kvar den sista veckan innan lönen kommer in. Det är väl en bra sak att göra?
Ok. Hur mkt lån har du? Och hur mycket betalar du pp de? Och vad har du för inkomst?
Oj! Ja det kan jag tänka mig att det kommer att kännas!

Resten är samma som Myra skrev. Man börjar med den minsta skulden och så får man igång ”snöbollen”. Är den relativt liten som din som är på 3000kr så ganska snart kan du lägga de 700kr på nästa skuld. Men är telefonen räntefritt så är det mer ekonomiskt att betala den med ränta innan.

Resten är samma som Myra skrev. Man börjar med den minsta skulden och så får man igång ”snöbollen”. Är den relativt liten som din som är på 3000kr så ganska snart kan du lägga de 700kr på nästa skuld. Men är telefonen räntefritt så är det mer ekonomiskt att betala den med ränta innan.
Okej. Så jag ska lägga all fokus på att betala av krediten på 10 k först? Låta mobilen fortlöpa då det är 7 mån kvar på den. Samt säga upp fackavgiften?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp