Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuld att betala

Det är min uppfattning också när jag läser mitt beslut om skusan att dom tagit hänsyn till samarbete, kontakt med KF mm

Hur förhandlar man räntan med inkassobolagen?

Hur förhandlar man räntan med inkassobolagen?

Man får helt enkelt ringa till dom när skulderna landat hos KF och försöka, men har dock från flera håll här inne, inte minst från @Lize hört att hon försökte, men att det var som att stångas mot en vägg... :(
Har någon annan positiva erfarenheter från att förhandla med inkassobolagen efter skulderna landat hos KF?!

Man får helt enkelt ringa till dom när skulderna landat hos KF och försöka, men har dock från flera håll här inne, inte minst från @Lize hört att hon försökte, men att det var som att stångas mot en vägg... :(
Har någon annan positiva erfarenheter från att förhandla med inkassobolagen efter skulderna landat hos KF?!

Jo vad kan de ha för skäl att sänka räntan? De lever ju på profit, inte på snällhet.

Jo vad kan de ha för skäl att sänka räntan? De lever ju på profit, inte på snällhet.

"Hej jag betalar kapitalet på 100k nu och 5000 i ränta, mot att ki stryker resten av räntan 25000" ungefär.

Kul att höra att det funkar även när jag är ledig :cool:

Ah ok, förhandlingsmöjligher noll för mig då. :)

Tror också det är lättare på en skuld som varit dålig kredit sedan länge.. sitter någon på ett utslag från 1996 är dom nog betydligt mer föehandlingssugen än på ett lån taget i höstas som släpptes till fkm innan sommarn

Som sagt, jag återberättade enkom vad damen i kundtjänst gav mig för råd... Sen kan ja väll tycka att det sitter 1000-tals med liknande situation som jag här och ute i landet, men kanske ”bara” tjänar en 20-25tkr i månaden brutto och där löneutmätningen aldrig kommer kunna minska skulderna pga räntorna... :(

Sååå jag förstår inte riktigt hur inkasso bolagen resonerar ?! :(

Som sagt, jag återberättade enkom vad damen i kundtjänst gav mig för råd... Sen kan ja väll tycka att det sitter 1000-tals med liknande situation som jag här och ute i landet, men kanske ”bara” tjänar en 20-25tkr i månaden brutto och där löneutmätningen aldrig kommer kunna minska skulderna pga räntorna... :(

Sååå jag förstår inte riktigt hur inkasso bolagen resonerar ?! :(

Har skrivit om det några ggr, ska jag göra igen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp