Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skicka in inkomsten till krm.!

Fick Beslut idag står så här avdrag , förbehållsbelopp 7873kr.
Sen står det att arbetstagaren får behålla 10487kr.
Nu undrar hur detta går till om jag är sjuk el får mindre en månad får jag ändå behålla mina 10487kr? El hur fungerar det?
Du får alltid behålla 10487:- även om du är sjuk. Och om du får extra nån mpnad får du behålla även det. Om jag tolkar det rätt , men står det verkligen så, avdrag , förbehållsbelopp i samma mening? Förbehållsbelopp är det du får behålla nämligen.

Nä skrev lite fel rubriken är avdrag , förbehållsbelopp, sen står det att dom ska ska från inkomsten : ersättning 7873kr och sen behålla 10469kr

En annan fråga i aug kommer jag vara tjänstledig i 7 dagar . Hur blir det då? Har inte betald sem förutom 3 dagar. Och får ta tjänstledigt resten. Får jag inte behålla någon lön alls då el hur blir det då? Knepigt det blev nu.

En annan fråga i aug kommer jag vara tjänstledig i 7 dagar . Hur blir det då? Har inte betald sem förutom 3 dagar. Och får ta tjänstledigt resten. Får jag inte behålla någon lön alls då el hur blir det då? Knepigt det blev nu.

Du får behålla 10487 kr, om du pga tjänstledighet inte får ut så mycket så är det inte något kfm gör något åt.

Ok så jag får behålla 10487 fast jag är tjänstledig? Fast jag är sjuk? Aldrig mindre?

Ok så jag får behålla 10487 fast jag är tjänstledig? Fast jag är sjuk? Aldrig mindre?

Mindre kan det bli om du inte tjänat nog bra en månad. Annars så.

Blir du långsjuk så kan utmätning läggas i sjukpenningen också

Ja men jag blir förvirrad. Någon som vet med Säkerhet. Om jag tar tjänstledigt 5-7 dagar i aug och det blir ju några tusen mindre. Får jag ändå behålla mina 10487 kr el drar dom tjänstledigheten på mina pengar som jag får behålla el får kronofogden mindre då el hur fungerar det?

Ja men jag blir förvirrad. Någon som vet med Säkerhet. Om jag tar tjänstledigt 5-7 dagar i aug och det blir ju några tusen mindre. Får jag ändå behålla mina 10487 kr el drar dom tjänstledigheten på mina pengar som jag får behålla el får kronofogden mindre då el hur fungerar det?
Så länge din lön överstiger 10487kr kommer du alltid att få ut detta belopp, oavsett om du är sjuk eller tjänstledig. Det blir fogdens del som blir lidande.

Ja jag vet med säkerhet, det är precis som jag har svarat. Precis så.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp