Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skicka in inkomsten till krm.!

När väl lönerna är körda? Dvs ett par dagar innan utbetalning och man fått lönespec då är det inte möjligt att ändra på det?

Vissa arbetsgivare, typ småföretag kan göra lönerna den 25e och betala ut den 25e, kommuner och storföretag gör klart sitt och skickar filer till banker ett antal dagar innan utbetalningar.

Nog lugnt? Uhh... Svettigt.
När tar man beslut att göra utmätning via schablon? Redan om man är någon dag sen? Skickas papper till arbetsgivare enbart via post?

Kan göras någon dag efter, eller några. Varierar nog beroende på team.
Ja vad jag vet är det inga arbetsgivare som får besluten elektroniskt, bara andra inkomstkällor

Frågan kanske är vanlig hos kundservice, men hos verkställighetsteamet, i alla fall det jag tillhör, är det inte sådär jättevanlig fråga faktiskt, även om det är fullt rimligt att det skulle vara jättevanligt.
När jag ringde och frågade om när min utmätning skulle börja och om jag hann behålla lönen den månaden sa hon att det var inget ovanligt att man var orolig och undrade vilken månade utmätningen skulle börja....

När jag ringde och frågade om när min utmätning skulle börja och om jag hann behålla lönen den månaden sa hon att det var inget ovanligt att man var orolig och undrade vilken månade utmätningen skulle börja....

Ja så skulle jag svara också om jag fick frågan i telefon

Jag har inte fått något beslut än på hur mycket dom kommer att ta från mig . Skickade ju in 6 juni. När brukar det komma igång el få ett beslut?

Jag har inte fått något beslut än på hur mycket dom kommer att ta från mig . Skickade ju in 6 juni. När brukar det komma igång el få ett beslut?

Jag tror nog de flesta kontor försöker hantera inkommande post samma dag. Det kan ju vara så att den arbetsplats du uppgett är någon som inte KFM kände till och då skickar man nog och frågar dom också.

Ja men det är ju ändå 20 dagar senadan jag skickade in inkomster och arbetsgivare o så.

Har fortfarande inte fått något beslut om hur mycket dom ska dra av mig varje månad hur lång tid kan det ta innan man får beslut.? Skickade in 6 juni. ?

Har fortfarande inte fått något beslut om hur mycket dom ska dra av mig varje månad hur lång tid kan det ta innan man får beslut.? Skickade in 6 juni. ?

Ring och fråga om du har bråttom

Fick Beslut idag står så här avdrag , förbehållsbelopp 7873kr.
Sen står det att arbetstagaren får behålla 10487kr.
Nu undrar hur detta går till om jag är sjuk el får mindre en månad får jag ändå behålla mina 10487kr? El hur fungerar det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp