Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skicka in inkomsten till krm.!

"det påbörjas att dra" verkar ha med löneutmätningen att göra, de pengarna kommer du inte se, din arbetsgivare betalar in den summan direkt till KFM.
Det finns ingen konstant bevakning på kontot, men är kfm på humör kan dom kolla konto när som helst.

Tack för svar. Jo vet att det är arvetsgivaren. Tänkte bara på detta om man skaffar ett extrajobb och får in mer pengar på kontot varje månad om dessa kommer dras på en gång.
Men då vet jag att det inte är konstant bevakning utan slumpmässigt?
Du lasseman som jobbar där, kollar dom ofta folks konton?

Tack för svar. Jo vet att det är arvetsgivaren. Tänkte bara på detta om man skaffar ett extrajobb och får in mer pengar på kontot varje månad om dessa kommer dras på en gång.
Men då vet jag att det inte är konstant bevakning utan slumpmässigt?
Du lasseman som jobbar där, kollar dom ofta folks konton?

Det är nog olika

Ok lite segt av mig, men ingen konstant bevakning då. Denna kontroll när dom gör det ser dom vad som finns på kontot just den dagen? Tänkte bara så dessa extrapengar inte går bort av extrajobbet.

Har någon svar på min fråga? Undrar även läggs det en konstant bevakning på kontot eller är det bara just den dagen?
För mej så gjorde KFM ett försök till utmätning på lönekontot i samband med en tillgångsutredning som skedde före inkomsten skickades in. Jag hade inte direkt några pengar på kontot, så de kunde inte ta något. Jag tror inte att de har konstant bevakning på kontot och jag har inte fått några fler brev om att de gjort utmätningsförsök på bankkontot och det är 15 månader sedan de försökte sist. Dock räknar jag med att de kommer att försöka, så jag betalar mina räkningar samma dag som jag får lön, har aldrig mer än förbehållsbeloppet på kontot.

Ok lite segt av mig, men ingen konstant bevakning då. Denna kontroll när dom gör det ser dom vad som finns på kontot just den dagen? Tänkte bara så dessa extrapengar inte går bort av extrajobbet.
Det lilla extra som jag lyckas spara, trots löneutmätningen, för att ha till tandläkaren/tandhygienisten, har stora problem med tandsten så jag måste gå var fjärde månad, brukar jag ta ut från kontot och ha hemma.

Någon som vet om man skickar in 16/6 kfm har papperna 19/6. Lönen utbetalas 22/6.
Utmätningen hinner väl inte blir klar så snabbt?

Hur går det för dig? Hur lång tid tog det innan du fick besked?
Ska själv skicka in senast 16/6 och behöver verkligen lönen den 22/6...
Du får nog behålla junilönen. När du skickat in papprena, ska dom ta ett beslut på hur mycket dom kommer dra av din lön och sen skicka vidare det till arbetsgivaren. Och anar att din arbetsgivare redan kört lönerna för juni nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp