Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skattekontot va inbetald skatt vs utmätning

Ok jag har fått en tanke som förmodligen är helknasig men vill hörs era åsikter . Får utmätning förmodligen på april lönen . Jag har betalt in reavinstskatten som står på mitt skattekonto på ca 200000 efter försäljning förra året . Ångrar mig lite . Kunde ju behållt dom och haft de under alla år man har löneutmätning sen el skuldsanering men det vet man ju inte ens om man får . Nu såg jag att pengarna är ju fortf kvar på mitt skattekonto tills deklarationen är fastställd , såg att man kan begära utbetalning till sig själv och då har pengarna inom 3 dagar står det . VAD händer om jag skulle göra det , begöts utbetalning ? Är ju en digital tjänst

Nej vågar inte det däremot ringde jag Skatteverket nu som sa att jag betalt in för mycket och kunde begära utbetalning på 20000kr. Så det gjorde jag i e tjänsterna . Då hinner jag få ut pengarna den här veckan kan innan utmätningen sätter igång

Har du skuldsaldo så kommer dom gå mot skulderna , alltså du får inte pengarna själv !

Har du skuldsaldo så kommer dom gå mot skulderna , alltså du får inte pengarna själv !
Har inte skuldsaldo . Jag har 2 anmärkningar men inte skrivit på mitt första föreläggande än så än står det 0 skulder .

Jag jag ju inte ens löneutmätning än . Min första skuld hamnade hos Kronofogden för 2 v sen .

Jag jag ju inte ens löneutmätning än . Min första skuld hamnade hos Kronofogden för 2 v sen .
Jag brukar nämna det här ungefär var tredje dag, kanske har missats.

Det har alltså överhuvudtaget inte med löneutmätning att göra. Inte.

Jag fick ut pengarna . Som jag trodde .

Kort fråga till er här. Vad händer om
Jag plockar ut de resterande 180000 från skattekontot nu ? De dras väl annars 30 mars i och med deklarationen jag gjort . Jag vill eftersom jag kommer få löneutmätning . De pengarna kommer ju hjälpa mig i massa MEN det känns moraliskt fel och HUR ska jag motivera det sen gentemot kronofogden ? Dessutom är det väl kört för all framtid tid skuldsanering då ?

Kort fråga till er här. Vad händer om
Jag plockar ut de resterande 180000 från skattekontot nu ? De dras väl annars 30 mars i och med deklarationen jag gjort . Jag vill eftersom jag kommer få löneutmätning . De pengarna kommer ju hjälpa mig i massa MEN det känns moraliskt fel och HUR ska jag motivera det sen gentemot kronofogden ? Dessutom är det väl kört för all framtid tid skuldsanering då ?
Kanske är nyvaken men du behöver ju sätta tillbaka pengarna till Skatteverket, annars blir du ju skyldig dom till att börja med..?

Kanske är nyvaken men du behöver ju sätta tillbaka pengarna till Skatteverket, annars blir du ju skyldig dom till att börja med..?
Jag har inte tagit ut dom. Bara de 17000kr Skatteverket själv sa att jag kan ta ut igår . Menade att jag får ju ämdå
Löneutmätning strax så i det stora hela blir det ju bara ev till skuld som går till K och som de förmodligen sen kommer betala först på ändå ge om min lön .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp