Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skattekontot va inbetald skatt vs utmätning

Ta inte ut dom du kommer ångra dig när löneutmätningen kommit igång och du inser att en skuldsanering är långt borta.
Stäng inte den dörren det är inte värt det du fixar detta ändå.
Mm du tror det ? Om man tar ut lite till då och sen hävdar att jag trodde det var summan jag skulle få tillbaks på återbäringen men räknade fel på 20 papp el nåt. ?

Ta inte ut dom du kommer ångra dig när löneutmätningen kommit igång och du inser att en skuldsanering är långt borta.
Stäng inte den dörren det är inte värt det du fixar detta ändå.
Håller med den här kommentaren. Du kommer ångra dig när löneutmätningen börjar och inser att skulderna bara ökar och ökar. Man blir liksom aldrig skuldfri.
Sen inser man också att skuldsanering blir den enda lösning och man har slösat bort den chansen.

Ja ok sant . Men jag skulle väl skulle kunna ta ut 20000 av de 200000 . Den summan kan jag väl bara säga sen att jag räknade fel ? De 20000 kommer ju inte göra att jag inte får skuldsanering … isåfall

Andrea…har du ingen skuld att betala hos Kfm ännu så lär du inte få utmätning i April….snarare Augusti

Andrea…har du ingen skuld att betala hos Kfm ännu så lär du inte få utmätning i April….snarare Augusti
Jo jag har 6 förelägganden där sen 2 v tillbaks och 10 till blir det. Men jag har inte skrivit under de 6 än .. väntar nån vecka till . Men så fort jag skrivit på börjar ju hjulet snurra.

Jo jag har 6 förelägganden där sen 2 v tillbaks och 10 till blir det. Men jag har inte skrivit under de 6 än .. väntar nån vecka till . Men så fort jag skrivit på börjar ju hjulet snurra.
Det snurrar sakta nu…så jag säger tidigast Augusti

Det kan vara så att löneutmätningen inte hinner starta i april.
När du har skrivit under får du först skuld att betala. Det kan komma efter en eller flera veckor beroende på hur KFM jobbar. När du får skulden att betala då har du 10-14 dagar på dig att betala. Betalar du inte så tar det ytterligare vecka eller så innan du får brev att du ska fylla i dina inkomstuppgifter, så då har du på dig ytterligare ca 10 dagar. Sen ska dem besluta om utmätning och skicka det till din jobb. Så jag tror inte det hinner bli klart till aprillönen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp