Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäringen och kfm

Vet du hur snabbt efter sista dag för att svara fattar de beslut? Tänker om man kan förhala det några dagar så man klarar en lön till innan utmätning.
Betänk att ett beslut baserat på schablonbelopp kan fattas och detta kanske inte hinner ändras innan pengar redovisas första gången...

Senast ändrad:
Samma stund som beslutet fattas skickas det ut till parterna.
Tack för svar. Läste om någon här på forumet som inte lämnat in sina inkomstuppgifter (22/2 var sista dag) men ff inte fått beslut om löneutmätning. Vad kan det bero på?
Hur lång tid kan det ta om det är en utredning av fastighet och andra tillgångar? Från sista datum för inlämning av inkomstuppgifter till det att rapporten skickas ut?

Tack för svar. Läste om någon här på forumet som inte lämnat in sina inkomstuppgifter (22/2 var sista dag) men ff inte fått beslut om löneutmätning. Vad kan det bero på?
Hur lång tid kan det ta om det är en utredning av fastighet och andra tillgångar? Från sista datum för inlämning av inkomstuppgifter till det att rapporten skickas ut?
Ska tillägga att jag inte vågar vänta längre än sista svarsdatum då jag inte vill ha ett schablonavdrag för våra kostnader på bostaden.

Vad är det för rapport du hela tiden refererar till?

Om skulden täcks med fastighet kommer ingen rapport.
Kan ta allt mellan någon vecka och månader beroende på belastning där du bor. Vissa orter tar de säkert på en gång och en del hinner inte med.

Om skulden täcks med fastighet kommer ingen rapport.
Kan ta allt mellan någon vecka och månader beroende på belastning där du bor. Vissa orter tar de säkert på en gång och en del hinner inte med.
Ok. Men löneutmätning startar så fort inkomstuppgifterna lämnas in? Även om det finns en fastighet som täcker skulden. Det är inte löneutmätningen jag oroar mig för utan en ev försäljning. Än har jag inte givit upp. Ett inkasso bolag som är tuffa men hoppas att fodringsägaren ska acceptera mitt förslag på uppgörelse. Det som är jobbigt är att inte ha kontroll över eller insikt i KFMs processer. Därav alla frågor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp