Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäringen och kfm

Insekter (och insikter) är bra att ha, men det är väl en jä-la tur att utomstående inte har kontroll över KFM:s verksamhet.

Albert Engströms lista över de Fem Farliga F:en: Flickan, Flaskan, Fan, Fjärdingsman, och... Fogden.

Insekter (och insikter) är bra att ha, men det är väl en jä-la tur att utomstående inte har kontroll över KFM:s verksamhet.

Albert Engströms lista över de Fem Farliga F:en: Flickan, Flaskan, Fan, Fjärdingsman, och... Fogden.
Med kontroll så menar jag inte att jag vill ha kontroll över verksamheten utan jag vill ha koll på processen. Som det är nu ägnar jag mycket energi på att fundera. Eftersom jag inte har insyn i KFMs processer. Så insyn är nog mer korrekt uttryck.

Ok. Men löneutmätning startar så fort inkomstuppgifterna lämnas in? Även om det finns en fastighet som täcker skulden. Det är inte löneutmätningen jag oroar mig för utan en ev försäljning. Än har jag inte givit upp. Ett inkasso bolag som är tuffa men hoppas att fodringsägaren ska acceptera mitt förslag på uppgörelse. Det som är jobbigt är att inte ha kontroll över eller insikt i KFMs processer. Därav alla frågor.
Oftast så, är ganska sällan som man avstår löneutmätning initialt för att utmäta fastighet men visst går det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp