Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäringen 2025, vad tror ni?

Inte märkt något själv när du fått lönen ?
Tog upp detta med dom, de drar från rätt skattetabell men inte från rätt rad. Alla löner kombinerat överstiger gränsen för marginalskatt sen var ju 2024 ett väldigt händelserikt år för min del.

Kommer kräva mer skatt mot juni när allt är återbetalat.. dock bara helt sjukt att det blev så mycket. Notera att detta är efter alla ränteavdragen också från tidigare lån osv.

Hur blir det om jag ändrat ränteuppgifter i deklarationen. Kommer jag få besked framöver att dom godkänt ändringen? Eventuellt vill ha underlag på detta? Å få utbetalt i juni isåf?

Någon som fått någon ränteavgift inrapporterad av Intrum ?

Någon som vet när det uppdateras hos kronofogden om man har ett skuldsaldo som kommer försvinna pågrund av återbetalning från skatten. Det står att dom ska ha pengarna från skatteverket innan 5 april! Men ungefär när kommer dom in?

Brukar vara på måndag/tisdag efter skattekontokörningen.

7-8april
Sen uppdaterar väl bara uc en gång i veckan

Okej så då stämmer ej ”Har du har skulder hos oss kommer Skatteverket föra över pengarna till oss innan den 5 april.”
Så står det och då är det såklart detta som gäller . Det kan omöjligtvis vara på annat sätt . Det är en myndighet och dom kan inte ” höfta till det ” med nåt ungefärligt i en text . Jag läste det också . Innan 5 April . Jajamen !!

Alltså, jag tog bort en bilaga (K10) för att den inte är aktuell längre för mig. Sålde andelarna och deklarerade det förra året. Och det räknas tydligen som en ändring enligt Skatteverkets hemsida. Så ingen skatteåterbäring i april för mig vilket jag hade räknat med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp