Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäringen 2025, vad tror ni?

Deklarationen kom nu, 17.297 kr tillbaka.

Haft sanering med beslut 2023-11-12. Laga kraft där kring 2a Januari 2024 beroende på hur man räknar postgången.
60.737 i ränta.

Intrum och Riverty ligger på ungefär 50kkr ränta bara dom två. Sedan ett par tusenlappar till Catalunia Capital samt Partner Inkasso.

Deklarationen kom nu, 17.297 kr tillbaka.

Haft sanering med beslut 2023-11-12. Laga kraft där kring 2a Januari 2024 beroende på hur man räknar postgången.
60.737 i ränta.

Intrum och Riverty ligger på ungefär 50kkr ränta bara dom två. Sedan ett par tusenlappar till Catalunia Capital samt Partner Inkasso.
Verkar vara så slumpartat för vilka som redovisar ränta åt och inte.

Fick skuldsanering samtidigt som dig i första halvan November 2023.
  • Intrum har jag 1.1 miljoner i skuld hos och dom har inte redovisat en krona ränta på deklarationen
  • Gothia (Riverty) har jag nästan 600.000 i skuld till och dom har inte en heller redovisat en krona
Ringt båda idag och Gothia har dragit nästan 100% mot räntan, men jag får redovisa det själv, fått beloppen i telefon.
Väntar på brev från Intrum, lät som att dom också dragit mot ränta. Men ville inte säga på telefon, får vänta på papper.

Så har någon inte redovisat ränta så kom ihåg att ring och fråga

Ser ut att få tillbaka en slant i varje fall. Men först i Juni.

178 000 i betald ränta, jämkade delar av året men får tillbaka ca 22000 som går till löneutmätningen.

Det börjar bra 27 tkr tillbaka innan man laglydigt deklarera resten.

Skatt på utdelning -17 tkr

Fastighetsavgift -9,3 tkr

Kvar 700kr

Avdrag, jaha vilka då, för nära till jobbet

1600kr att betala. Tråkigt men ändå bra för har jämkat hela förra året.

Har skuldsanering. Om man får tillbaka vi säger 12000kr räknas det då som man tjänat 1000kr per månad mer? Precis fått löneförhöjning 3000kr mån och enligt kf egna dokument så står det ju att det inte är skäligt för omprövning om beloppet inte ligger på 4000-5000kr per månad i ökning. Så tänker om skatteåterbäringen kan riskera en omprövning. Detta tillskottet på lönen gör verkligen enorm skillnad i denna dyra värld.

10 tusen tillbaka.
5 tusen går till skuldsaldo.
Så jag är nöjd med 5 tusen på sparkonto

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp