Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäringen 2025, vad tror ni?

Har inte fått min ännu , men förra året gjorde dom det :)
Kan ett inkassobolag bestämma om det ska dras av på kapital eller mot ränta?

Jag tänker att även om Intrum nu kan ha tagit över skulden så ligger väl beslutet hos entercard? Och vid förra årets deklaration så hade de som sagt gått för ränta?

Har Intrum rapporterat in ränta för er med sanering?
Har skuldsanering - Ingen utom Banq Ab har rapporterat in ränta för mig.

Varken Intrum, Gothia, Lowell, Inkasso Marginalen eller Avida Finans

Betalade ca 150.000 på skuldsaneringen under 2024 så var bra förvånad då underskottet endast stog på 1600kr.

Måste höra av mig till alla dessa. Jag hoppas att inte alla dragit 100% mot kapitalbelopp

Nu fick jag beskedet. Det ser korrekt ut. Men trodde jag skulle få lite mer tillbaka. Blev ca 10 k.

Nu har deklarationen kommit ! Får tillbaka 37 000 !!! Herregud .. vilken morgon .. det är så tåren kom . Får hoppas på att ingen frågar efter dom i slutet av April när samtalet kommer .

Har skuldsanering - Ingen utom Banq Ab har rapporterat in ränta för mig.

Varken Intrum, Gothia, Lowell, Inkasso Marginalen eller Avida Finans

Betalade ca 150.000 på skuldsaneringen under 2024 så var bra förvånad då underskottet endast stog på 1600kr.

Måste höra av mig till alla dessa. Jag hoppas att inte alla dragit 100% mot kapitalbelopp
Tror att dom flesta i år kommer rapportera av mot kapital verkar det som. Flera som jag hört det av . Jag väntar på min ! Jag med betalat in 150k :)

Nu har deklarationen kommit ! Får tillbaka 37 000 !!! Herregud .. vilken morgon .. det är så tåren kom . Får hoppas på att ingen frågar efter dom i slutet av April när samtalet kommer .
Eller så nämner du det när samtalet kommer för att visa vilja att betala. För mig frågade de om återbäringen vid samtalet, nått att tänka på.

Kan ett inkassobolag bestämma om det ska dras av på kapital eller mot ränta?

Jag tänker att även om Intrum nu kan ha tagit över skulden så ligger väl beslutet hos entercard? Och vid förra årets deklaration så hade de som sagt gått för ränta?
Dom bestämmer helt själva hur dom vill lägga betalningen . Mot ränta eller kapital !

Har skuldsanering då ska inga banker rapportera in ränta?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp