Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäringen 2025, vad tror ni?

Det kan dom inte.
Dom har ingen skyldighet att erbjuda avbetalningsplan heller.
Du menar att de inte kan kräva att hon ska betala sin skatteåterbäring till dom? Nej, inkassobolag har ju aldrig skyldighet att erbjuda avbetalningsplan så är det ju. Men denna skuld är lite speciell för hon hade en medsökande på lånet som dog hastigt och dennes dödsbo är nu medsökande. Så hon vet inte alls vad som skulle hända om avbetalningsplanen avbröts, åkte till kronofogden. Vem ska betala, dödsboet, trots att det är länge sen han dog.

Du menar att de inte kan kräva att hon ska betala sin skatteåterbäring till dom? Nej, inkassobolag har ju aldrig skyldighet att erbjuda avbetalningsplan så är det ju. Men denna skuld är lite speciell för hon hade en medsökande på lånet som dog hastigt och dennes dödsbo är nu medsökande. Så hon vet inte alls vad som skulle hända om avbetalningsplanen avbröts, åkte till kronofogden. Vem ska betala, dödsboet, trots att det är länge sen han dog.

Ja det blir nog kronofogden om hon inte kommer överens med inkassobolaget. Att den andra låntagaren är avliden har ingen direkt inverkan.

Ja det blir nog kronofogden om hon inte kommer överens med inkassobolaget. Att den andra låntagaren är avliden har ingen direkt inverkan.
Det borde nog gå att lösa med Intrum. Jag tror de tror hon får tillbaks mycket mer än de ca 10 tusen pga att hon äger ett hus. Men hon har så lite lån på det lilla huset så det blir inte mycket tillbaks. När de inser vilken liten summa det är så kanske det löser sig. Tack för svar.

Livrädd för att få betala lite. Insåg jag angav för höga räntekostnader på min jämkning. Men vi får se :D

Livrädd för att få betala lite. Insåg jag angav för höga räntekostnader på min jämkning. Men vi får se :D

Jag brukar inte jämka fullt ut, dvs ange lägre räntekostnader än vad jag har. Så att man alltid får tillbaka lite =)

Jag brukar inte jämka fullt ut, dvs ange lägre räntekostnader än vad jag har. Så att man alltid får tillbaka lite =)
Ah såklart bästa.
Men efter jag jämkade så förändrades mina situationer. Lite mer lön och lite mindre räntekostnader haha.. Men men :D

Någon som fått sin deklaration?

Kollade igenom senaste åren. Jag brukar aldrig få se min deklaration på måndag.

Oftast onsdag eller torsdag förutom 1 år då jag fick på tisdag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp