Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring syns redan nu

En fråga angående underskott av kapital, jag har en årsinkomst på 338000:- och ett underskott på ca 36000:- klassas det som mycket och kan det ställa till det för mig om jag ska ta lån?

En fråga angående underskott av kapital, jag har en årsinkomst på 338000:- och ett underskott på ca 36000:- klassas det som mycket och kan det ställa till det för mig om jag ska ta lån?

Vad jag har hört så är en gräns på 20% av ens årsinkomst en bra gräns att gå på. Är det över det så säger dom flesta bankerna nej, eller att dom går med på en mindre summa med hög ränta. Så nej, jag tycker inte ditt underskott kan klassas som mycket.

Jag har 350.000 kr årsinkomst och 95.000kr underskott ! Det är 25.000kr för mycket ??

Jag har 350.000 kr årsinkomst och 95.000kr underskott ! Det är 25.000kr för mycket ??

Ja det är väl det. Nu säger jag banker. Vad alla smslånföretagen går efter vet jag inte, dom verkar inte ha någon gräns alls.

Jag har skuldsaldo. Får tillbaka 8500 kr på skatten. Hur görs en förtidsbetalning till KFM? Det är väl fortfarande inte blanketten 4318 som behöver skickas in då uppgifterna nu finns sammanställda hos dom. Eller?

Det där med 20% är väl en sanning med modifikation.
Om man har synliga lån på mycket mindre än vad underskottet indikerar så är de nog hårdare i sin bedömning då de vet att det ligger en del sms-lån där. Har man däremot stort bolån och annat smått kan det tänkas att de har större tolerans för underskottet.

Nu har jag gjort en beräkning, utifrån mina lån som syns på UC. 9600 kr i underskott med lön på 193.000. ger det mig en god chans hos storbankerna?

Så 13 procent med synliga lån är inte hela världen? Det som gör det lite svårt är ju om du säljer aktier med förlust då de räknas som underskott av kapital om jag inte tolkar det fel?

Skatteåterbäring - tact group AB

Ni som inte fått in uppgifter från Vippi. Ni vet väll att dem heter Tact group AB på deklarationen? Jag har fått in ränteuppgifter från dem.

Fiala Finance&Law AB vilka är det

Har inte fått från Tact Group däremot från Fiala Finance&Law AB vilka är det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp