Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring och löneutmätning

Nu behöver jag er hjälp! Min och min mans sanering återförvisades av tingsrätten till KF pga ARS enterprices..

nu har vi fått en ny handläggare som ställer mängder med frågor på sådant vi redan redogjort för.. min sanering har hon räknat färdigt och skickat förslag om: men min man har fått inkomma med massa frågor. Idag fick han frågan om att hon kunde se att han fått en rejäl skatteåterbäring tillbaka (29699kr plus bensin på 6700kr) och om han har kvar de pengarna samt vad han gjort med pengarna.
Han bytte jobb precis innan sommaren, mitt i en termin så han fick inte ut full ferielön så vi har använt de pengarna till att fylla ut hans löner, repeterat bilen för 9000kr och köpt sommar samt vinterdäck.
så helt för att överleva sommaren!
Vi fick ju först beslut om att saneringen var beslutad 10 mars, och av förra handläggaren fick vi till oss att vi kunde behålla pengarna efter beslut.. ARS inkom ju med överklagan på sista dagen

har vi förstört för oss själva nu? Kan han bli nekad sanering pga av detta?
Den där Adam alltså, vilken cancer.
Var ärlig, och hade varit värre om ni hade använt dem för att gynna någon långivare mer än de andra.

Hade ändå svarat att den förra handläggaren sa han kunde behålla den över telefon när ni hade kontakt
Det har vi gjort!
men nu är man orolig att det ställer till allt ändå.
vi hade ju fått beslut och sedan sabbade denna Adam S allt!
vi fick beslut 10/3 och deklarerade först i april

Frågan är ju om ni tror att detta kan sumpa chansen för min man att få igenom sin sanering nu?

Frågan är ju om ni tror att detta kan sumpa chansen för min man att få igenom sin sanering nu?
Såsom jag läste ditt inlägg tyckte jag hen på skuldsanering sa att nu inte skulle röra pengarna förrän tills beslut, så ja det bör väl rimligen kunna riskera skuldsaneringen.

Är hans skuld ens riktig eller bara tagit med honom för ni inte orkar bråka?
Vi har inte kunnat bevisa att den inte är riktig då vi bytte bank. Han har skickat in underlag med utbetalningar som går till våra gamla konton, men sedan om dessa ”lån” är betalda kan vi inte bevisa då vi inte får ut transaktionerna. Så vi har sagt som det varit till handläggaren. Är 11 år sedan lånen togs

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp