Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring, milersättning

Då är bilen skriven på dig eller någon i hushållet? Var ett tag sedan jag gjorde avdrag för resor och de 3 sista åren vart jag granskad. Jag hade min morfars bil och lånade även min brors då och då, så skv ville ha regnummer och mätarställning + kvitton på tankning från varje månad. Jag skickade bara in min morfars bil och bara en dag senare ringde de upp och sa att mätarställning stämde inte med milen jag skickat sedan senaste besiktningen. Löste det med min brors bil sedan samt kontoutdrag som visade minst en tankning per månad.
Var som sagt ett tag sedan men de ville inte ens ha någon uträkning på hur lång min resa var då. Andra året hade jag sparat alla kvitton och skrev upp båda bilarna så det gick smidigt. Sista året behövde jag bara skicka in mätarställning och regnummer
Jag hade förmånsbil genom jobbet.

Det är hyfsat många som inte har kollektivtrafik som funkar. Tex en del som jobbar skift och/eller bor utanför stan.

Jag jobbar bara 15.00-23.45 inklusive två-tre söndagar i månaden. Åka kollektivt för min del finns inte på världskartan. Har kollat och det passar inte alls med tiderna.

Mm hur är det ens möjligt att man ska "vinna" 2h per dag att ta bilen?
Det förutsätter ju rent krasst att det tar 1h med bil eller 2h med lokaltrafik vilket känns helt absurt att det ens finns dom som kan få ut milersättning baserat på det vart i landet är det ens möjligt såvida man inte har 20+ mil till jobbet?
Jag har 3,2 mil till jobbet 35 min mef bil... Ca 1tim 45min med kollektivtrafik..

Mm hur är det ens möjligt att man ska "vinna" 2h per dag att ta bilen?
Det förutsätter ju rent krasst att det tar 1h med bil eller 2h med lokaltrafik vilket känns helt absurt att det ens finns dom som kan få ut milersättning baserat på det vart i landet är det ens möjligt såvida man inte har 20+ mil till jobbet?
I mitt fall hade jag bara 3 mil till jobbet enkel väg, men i mitt fall så var det all gång emellan kollektivtrafiken som tog tid, först gå till spårvagnen och sedan en bra bit in på Centralen för pendeltåg och slutligen 40 minuters promenad från pendeltågsstationen till vårt kontor och på slutsträckan gick inga bussar. Med bilen körde jag ut från stan på morgonen, alltså mot trafiken och mestadels på motorväg, så det gick snabbt, samma sak hem.

För skojs skulle tittade jag nu kollektivtrafik för mig till jobbet. Jag jobbar 15.00-23.45.

Resa till jobbet.
11.07 måste jag åka hemifrån. Är på jobbet 14.00
Åker jag inte kollektivt då kör jag hemifrån 13.30 och är på jobbet 14.15.

Resa från jobbet.
Då går sista bussen 23.05 (jag slutar jobbet 23.45) och jag skulle vara hemma 05.58.
Åker jag inte kollektivt då kör jag från jobbet 23.50 och är hemma cirka 00.40.

Detta är då måndag-fredag ovan.

Vi kollar söndag eftersom jag även jobbar söndagar

Resa till jobbet.
11.20 måste jag åka hemifrån. Är på jobbet 13.54.

Resa från jobbet.
23.35 och hemma 05.58.

För skojs skulle tittade jag nu kollektivtrafik för mig till jobbet. Jag jobbar 15.00-23.45.

Resa till jobbet.
11.07 måste jag åka hemifrån. Är på jobbet 14.00
Åker jag inte kollektivt då kör jag hemifrån 13.30 och är på jobbet 14.15.

Resa från jobbet.
Då går sista bussen 23.05 (jag slutar jobbet 23.45) och jag skulle vara hemma 05.58.
Åker jag inte kollektivt då kör jag från jobbet 23.50 och är hemma cirka 00.40.

Detta är då måndag-fredag ovan.

Vi kollar söndag eftersom jag även jobbar söndagar

Resa till jobbet.
11.20 måste jag åka hemifrån. Är på jobbet 13.54.

Resa från jobbet.
23.35 och hemma 05.58.
Låter ungefär som mig tidsmässigt…helt omöjligt med andra ord:)

Berätta hur dina dagar ser ut. Jag är nyfiken och vill läsa hur andra med lång resväg eller obekväma tider inte får ihop det.
Mina arbetstider är väl rätt normala 9-18 vardagar och 11-15 helger men jag bor illa till för att kunna åka med buss eller tåg. Jag har ca 1mil till närmaste buss eller tågstation därefter måste jag byta minst engång till jag är i rätt stad jag arbetar och därifrån blir det en promenad på ca 5km till…så om jag sticker hemifrån ca 05.15 så är jag på jobbet ca 8.50 och hemma igen vid 21.45 i bästa fall. Och på helgerna ca 4-41/2 timmes resväg. Tar jag bilen så ca:40 min och då har jag ca 6mil att köra:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp