Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring juni

10300 blev 1361 kronor tillbaka.
Kul...
Då undrar man hur? Har ingenting hos fogden eller så.

Här med. Kom till Minmyndighetspost nu precis.

Hade räknat med 77k tillbaka.
Skuld på 79k hos KFM.
Löneutmätning nu.
Men enbart de äldsta skulderna betalas med skatteåterbäringen, c:a 40k, vilket jag fick besked om häromdagen via brev till Minmyndighetspost.
Det har redan räknats av från skulden hos KFM ser jag nu, så kvar är c:a 30k (men betydligt mer kommer att ramla in framöver…)
Fick besked att Skatteverket betalar ut 30k till mig i veckan, så KFM har inte hunnit få till utmätning på den nyaste skulden (förföll alldeles nyligen).
Är bara att plocka ut pengarna snabbt som satan och betala av en privat skuld, och ta resten med KFM via den vanliga löneutmätningen helt enkelt.
Allt annat än det ”gamla” med skulder till kreditbolag, inkasso osv. är ju att föredra. Hade aldrig kunnat föreställa mig vilken lugn och ro utmätningen hittills gett mig!!! Nu känns det som att ”det blir som det blir” utan att behöva trixa varje månad och behöva gömma undan brev, för att inte tala om alla telefonsamtal som inte heller kommer nu från alla möjliga företag! :)

Ingår inte den i din sanering ?
Jo det gör den. Men kvittning är något helt annat än utmätning osv.
Refererade till lagen ovan samt att även lasseman förklarade.

förenklat;
Under inledande finns skulderna hos KFM men KFM får inte agera på dessa dvs utmäta.
Däremot får staten utföra kvittning fall om man har en statlig skuld hos KFM.
I mitt fall har jag en skuld till FK och således kvittade Skatteverket min återbäring mot skulden. Finns inge hinder för det enligt lag vid inledande skuldsannering.

däremot om jag hade haft skuldsannering beslutat hade mitt skuldsaldo hos KFM varit 0kr och då kan/får inte kvittning ske.

Hur det än är, så är Sverige ett fantastiskt land som ger en möjlighet att fortsätta leva trots skulder hos KFM!
Hö? Andra länder har betydligt lättare lagstiftning kring skulder än Sverige så där
Håller jag inte med dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp