Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring juni

Okej, då har jag missförstått det.
Så de är olikt utmätning?

de skall avräknas mot skulder till försäkringskassan.
Är detta korrekt pga de är en statlig skuld?

då återkallar jag min överklagan isf om de är korrekt, jag som inte förstått att de är annat än utmätning isf.

Edit;
Hittade detta så verkar som att det som skett är korrekt;

jag tycker ändå det inte är självklart att dom ska få göra det vid inledande skuldsannering.
Ska dom isf få göra det under hela min skuldsannering? Låter konstigt då det gynnar en borgenär (FK) framför dom andra.
då borde isf pengarna betalas in till KFM och fördelas enligt samma regler som för övriga i skuldsaneringen.

kanske värt att se utgången i Tr för att få ett vägledande. Får kolla runt lite om de finns mer info kring de.
Precis. Avräkning mot amål
Utmätning mot emål

Utmätning får inte ske, står inte att avräkning inte får ske

Precis. Avräkning mot amål
Utmätning mot emål

Utmätning får inte ske, står inte att avräkning inte får ske
Så sant så. En liten ”fuling” av staten skulle jag påstå då inga andra förutom statliga skulder kan omfattas av avräkningen om jag har förstått de hela rätt.

Nåväl, då va detta avklarat med :)

Så sant så. En liten ”fuling” av staten skulle jag påstå då inga andra förutom statliga skulder kan omfattas av avräkningen om jag har förstått de hela rätt.

Nåväl, då va detta avklarat med :)

Det stämmer. Inte brytt mig om att läsa förarbeten men man tycker kanske att skulder till det allmänna verkligen ska betalas så långt det går och inte att en återbäring på 40k går till absolut ingenting pga handläggare godtyckligt tycker så.

Så det står på skattekontot/skattebeskedet att det är skickat till kfm?
Nej det står bara "utbetalning" och summan. Hade jag inte fått brevet av fogdens kalla hand igår på kvällskvisten så hade man börjat gnugga händerna för det finns inget som indikerar på Skattekontot att de skickar pengarna någon annanstans.

Fick samma jag med, har dock inledande skuldsannering sedan ett tag tillbaka så har överklagat beslutet till KFM då dom saknar lagligt stöd att utföra utmätning enligt;
Skuldsaneringslag (2016:675) 42 §

”Efter inledandebeslutet får utmätning för fordringar som uppkommit dessförinnan inte ske innan frågan om skuldsanering är avgjord genom ett beslut som har fått laga kraft. Om utmätning ändå sker, är åtgärden utan verkan.”

Är övertygad om att ett misstag har skett hos KFM dvs att jag är med i några automatiska listor än.
misstänker att sånt här sker per automatik @Lasseman ?

Nåväl ingen brådska med pengarna då de skulle sparas i buffert kontot ändå. Och KFM korrigerar nog detta under nästa vecka :)
Eller ingå i din betalplan.

Nej det ska dom inte. Beslutet ovan kommer från kfm. Dvs inte skusan. Och i och med inledande skuldsannering tappar KFM lagrum för att använda sig utav tvångsmedel (utmätning m.m). Enligt beslut i inledande skall dessa pengar gå till mitt buffertkonto dvs jag får spara dessa.
Däremot skulderna ska ingå i skuldsaneringen.

därför jag blev lite paff när jag fick brevet i Kivra igår att dom tar skattepengarna.
Men som att de kom igår misstänker jag att de skett per automatik. Men jag kan ha fel
Jag fick betala in min återbäring i min betalplan när jag fått inledande.

Det stämmer. Inte brytt mig om att läsa förarbeten men man tycker kanske att skulder till det allmänna verkligen ska betalas så långt det går och inte att en återbäring på 40k går till absolut ingenting pga handläggare godtyckligt tycker så.
Va inga 40k va 3k

Jag ser att mitt skattekonto är uppdaterat men jag har intenens fått något från kivra än. Bör jag installera om kivra appen eller bara vänta?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp