Ja precis, jag sa det till henne men hon var så jä*la dryg och sa så är det!Hunnit kolla? Men dom har ju haft tid på sig från du skickade in deklarationen till i helgen. Det är ju minst en månad om du skickade in deklarationen den 2 maj exempelvis och ännu längre om du skickade in tidigare. Verkar som varken du, jag eller Myra fått någon handläggare tillsatt.
Ja en av dom jag pratade med var också fruktansvärt dryg och kaxig. Han sa till mig att enligt lag ska kan det dröja till december för att det är enligt lag senast deklarationen behöver vara klar behandlad. December? Sjukt. Jag skickade in min deklaration i mitten av april och 1 1/2 månad senare så har jag fortfarande ingen handläggare. Men nu ligger jag steget före för jag skickade alla uppgifter och kvitton igår och enligt hemsidan ska man få svar av en handläggare ang mitt meddelande inom 2 dagar om det gäller skatt. Så då hoppas jag att den handläggaren behöver handlägga ärendet och inte bara tänker kolla på mina svar.Ja precis, jag sa det till henne men hon var så jä*la dryg och sa så är det!
Det vet jag men det är lättare och går snabbare att tillsätta en handläggare när alla uppgifter och kvitton redan är inskickade. Jag litar på skatteverket och den infon jag fått av domDen handläggaren sitter i en kundtjänst och ger allmänna svar och kommer knappast att börja handlägga ditt ärende.
Hur fick du fram att det är 99% spelberoende här?Fantastisk pepptalk för ett forum med 99% spelberoende, du verkar ju inte må bra alls hahaha
var det du som hade hur mycket pengar som helst och skuldsanering eller var det en annan?
Ja men nu har jag pratat med SKV och frågat om jag behöver skicka in ngt eller komplettera men han sa att min deklaration inte var klar för att handläggaren inte hunnit granska den. Jag frågade om det finns en handläggare tillsatt (efter tips från dig) och han sa "Ja det finns men han har inte hunnit granska din deklaration". Så då har jag fått nåt besked i a f. Alltid bäst att veta vad man har framför sig!Som du ser på bilden Myra så hade jag maximal otur för jag skickade in mina uppgifter den 20 juni när frågan kom men sen hade skatteverket tekniskt fel och det registrerades inte förrän 3 juli. Annars hade det varit klart och utbetalt i juni någon gång.
Exakt så. Bättre att få ett besked än att hantera ovissheten av att inte veta.Ja men nu har jag pratat med SKV och frågat om jag behöver skicka in ngt eller komplettera men han sa att min deklaration inte var klar för att handläggaren inte hunnit granska den. Jag frågade om det finns en handläggare tillsatt (efter tips från dig) och han sa "Ja det finns men han har inte hunnit granska din deklaration". Så då har jag fått nåt besked i a f. Alltid bäst att veta vad man har framför sig!
Nu kan jag tycka att det kanske inte är värt att "spara" pengar på skattekontot om en del av pengarna ska användas till sommarsemestern, om det finns en risk att de inte kommer förrän i augusti. Men det hade varit så mkt värre om detta hade inträffat förra sommaren då vi hade student hemma.... puuh det hade varit riktigt svettigt!
Just nu känner jag bara att det är som det är, orkar inte bryta ihop för en sån sak, det löser sig på nåt sätt! Det kommer säkert ngt bra ur det längre fram, eller inte. Kan inte göra mer än gilla läget.
Fick du din? Vilken tid ca? Har med länsförsäkringarNågon med Länsförsäkringar / Nordea som fått återbäring idag ?
Har du annat uppfattning? Läser man tråden så är det spelberoende som pratar om skuldsanering. Forumet hade lika gärna kunnat heta ”forum för spelberoende som söker skuldsanering”, sen finns det ett fåtal som skriver om bolån eller samlingslån. Man behöver inte vara särskilt smart för att kunna räkna ut.Hur fick du fram att det är 99% spelberoende här?