Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Någon som skickat in om reseavdrag efter att ha fått pengar i första omgången i april utbetalt som sen fått nytt svar igen på,resorna?

Någon som skickat in om reseavdrag efter att ha fått pengar i första omgången i april utbetalt som sen fått nytt svar igen på,resorna?
Det låter spontant lite tight att hunnit få det på en vecka redan. Skatteverket tar väl saker i tur och ordning och jag antar dom prioriterar att då ordinarie deklarationen klar först.
@Terry_ väntade/väntar på omprövning i några månader.

Det stämmer utmärkt som Lasse skriver.

Jag har för mig att jag väntade cirka 5 månader på en ganska enkel omprövning. Det som man dock ska ta med sig är att det är säsongsbetonat. Omprövar du mars-augusti är det säkert uppåt ett halvår däremot om du omprövar september till februari går det avsevärt fortfarande

Det låter spontant lite tight att hunnit få det på en vecka redan. Skatteverket tar väl saker i tur och ordning och jag antar dom prioriterar att då ordinarie deklarationen klar först.
@Terry_ väntade/väntar på omprövning i några månader.
Förra året tog det bara nån vecka för mig. Så inte omöjligt.

Så det går snabbare att godkänna deklarationen som den är digitalt, sen i början på april när man får skulskattebeskedet så skickar man in en omprövningsblankett för att lägga till milersättning (istället för att göra det på deklarationen).

Då får man utbetalt inom någon vecka istället för att vänta till Juni genom att göra ändringen direkt på deklarationen? Aldrig tänkt på att man kan få skatteåterbäring snabbare den vägen. Men det låter ändå logiskt om det är 2 olika avdelningar som hanterar omprövningar och deklarationen. Mycket mer deklarationer att hantera än omprövningar dessa tider.

Det kan variera, absolut. Det är samma handläggare som hanterar omprövning som ordinarie deklarationen, och förra året var balanserna betydligt längre än tidigare år.
Jag tror dom helt enkelt är lite färre som gör det, folk har flyttats till andra uppgifter tex kontroller av månadsuppgifter.

Det kan variera, absolut. Det är samma handläggare som hanterar omprövning som ordinarie deklarationen, och förra året var balanserna betydligt längre än tidigare år.
Jag tror dom helt enkelt är lite färre som gör det, folk har flyttats till andra uppgifter tex kontroller av månadsuppgifter.
Absolut så är det nog.
hade nog tur förra året att det gick snabbt då.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp