Har skickat in men inväntar svar så följer trådenNågon som skickat in om reseavdrag efter att ha fått pengar i första omgången i april utbetalt som sen fått nytt svar igen på,resorna?
Det låter spontant lite tight att hunnit få det på en vecka redan. Skatteverket tar väl saker i tur och ordning och jag antar dom prioriterar att då ordinarie deklarationen klar först.Någon som skickat in om reseavdrag efter att ha fått pengar i första omgången i april utbetalt som sen fått nytt svar igen på,resorna?
Förra året tog det bara nån vecka för mig. Så inte omöjligt.Det låter spontant lite tight att hunnit få det på en vecka redan. Skatteverket tar väl saker i tur och ordning och jag antar dom prioriterar att då ordinarie deklarationen klar först.
@Terry_ väntade/väntar på omprövning i några månader.
Så det går snabbare att godkänna deklarationen som den är digitalt, sen i början på april när man får skulskattebeskedet så skickar man in en omprövningsblankett för att lägga till milersättning (istället för att göra det på deklarationen).Förra året tog det bara nån vecka för mig. Så inte omöjligt.
Det kan variera, absolut. Det är samma handläggare som hanterar omprövning som ordinarie deklarationen, och förra året var balanserna betydligt längre än tidigare år.Förra året tog det bara nån vecka för mig. Så inte omöjligt.
Absolut så är det nog.Det kan variera, absolut. Det är samma handläggare som hanterar omprövning som ordinarie deklarationen, och förra året var balanserna betydligt längre än tidigare år.
Jag tror dom helt enkelt är lite färre som gör det, folk har flyttats till andra uppgifter tex kontroller av månadsuppgifter.
någon som hört något än?Någon som skickat in om reseavdrag efter att ha fått pengar i första omgången i april utbetalt som sen fått nytt svar igen på,resorna?
Fick ganska precis på kivra beslut nunågon som hört något än?