Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ok. Detta fick jag från Kfm på frågan om dom utmäter något annat än lönen.”Kollega tog emot dina uppgifter via e-tjänsten och ändrade utmätningen och skickade hem den till dig. Utmätningen är endast på din inkomst inget annat.

Ok. Detta fick jag från Kfm på frågan om dom utmäter något annat än lönen.”Kollega tog emot dina uppgifter via e-tjänsten och ändrade utmätningen och skickade hem den till dig. Utmätningen är endast på din inkomst inget annat.
Fast skatteverket kollar alltid om det finns ett skuldsaldo hos kfm och finns det det så åker återbäringen in där.

Om du får skatteåterbäring och har skulder hos oss på Kronofogden kommer Skatteverket i första hand överföra pengarna till oss. Det innebär att du först får ett besked om överskottet från Skatteverket och därefter får du ett brev från oss där vi förklarar vilka skulder pengarna gått till.25 mars 2019

Så skillnaden mellan utmätning och avräkning är?

Avräkning – skatten dras direkt?

Utmätning – jag blir skyldig att betala in min återbäring själv för att reglera skulderna?

Så skillnaden mellan utmätning och avräkning är?

Avräkning – skatten dras direkt?

Utmätning – jag blir skyldig att betala in min återbäring själv för att reglera skulderna?
Skattepengarna kommer aldrig betalas ut till dig sålänge du har skuldsaldo hos kfm. Dom går direkt dit.

Jag har en fråga.

Jag och sambon sålde vårt hus förra året, jag ska betala tillbaka 1500 ca i vinst medans sambon ska få tillbaka pengar.
Kommer det dröja tills augusti för oss innan vi får slutskattebeskedet då? Vi har inte hört något än om någon granskning, finns det då chans att vi hör något nu i veckan eller blir det automatisk augusti för mig/oss då med tanke på att jag har kvarskatt att betala? (Har betalat ut summan till skattekontot)

*Ser nu att hon fått beslutad skattebesked för 2019 men inte jag, borde väl då inte bli någon granskning för oss då antar jag?

Senast ändrad:
menar du slutskattebeskedet?

Dom kallade det för kontoutdrag typ.
Och där stod min utbetalning för 2020 med, så den verkar vara utbetald idag. Slutskattebeskedet stod det inget om, vilket är konstigt. Men det verkar vara på G i allafall!

Jag kan nu se min beslutade skatt för 2019 på skatteverkets hemsida. Verkar som den gått igenom, skönt!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp