Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Japp nu hittade jag det.... står på beskedet fr skattemyndigheten att de betalas till kf

Så om jag fattat det rätt nu, ändrar jag mitt underskott nu efter jag fått skattepengarna så har jag 90 dagar på mig att betala tillbaka till skv från att jag fått slutskattebeskedet i juni?

Funderar också på att sänka mitt underskott,
Årsinkomst ca 480.000 men ett underskott på 54.000. Får tillbaka 11.000 på skatten och tänkte åtminstonde sänka det. Aldrig gjort det förr men hur gör man det från punkt a till punkt b. Om någon orkar :folded:

Funderar också på att sänka mitt underskott,
Årsinkomst ca 480.000 men ett underskott på 54.000. Får tillbaka 11.000 på skatten och tänkte åtminstonde sänka det. Aldrig gjort det förr men hur gör man det från punkt a till punkt b. Om någon orkar :folded:

Finns massa bra trådar här på forumet om det, skriv bara ändra underskott så får du massor riktigt bra beskrivningar!

Om man har en skuld till exempelvis Risicum hos Gothia inkasso, (Risicum är fortfarande fordringsägare) är då räntan man betalat in via inkassobolaget inkluderat på den rad i deklarationen där det står "Risicum Capital AB"? Eller är det bara det som betalats in innan inkasso som står med där?

Brev i brevlådan nu också att eftersom att jag har obetalda csn skulder så var KF tvugna att få rubbet. Hoppas jag blir av med dem till nästa år så man får behålla något själv -:S

Jag gick in på skatteverkets sida nu och gick in på ändra i deklarationen (tanken är sänka underskottet), sen ränteutgifter mm, ändrade summan till hälften av vad den var innan, fick tillbaka 22k alltså borde jag få betala in 11k om jag tänker rätt? När ska man betala in detta? Och hur vet man exakt vad man ska betala in? Någon som vet?

Jag gick in på skatteverkets sida nu och gick in på ändra i deklarationen (tanken är sänka underskottet), sen ränteutgifter mm, ändrade summan till hälften av vad den var innan, fick tillbaka 22k alltså borde jag få betala in 11k om jag tänker rätt? När ska man betala in detta? Och hur vet man exakt vad man ska betala in? Någon som vet?

Vad blev skillnaden i vad du fick tillbaka vs vad det står när du ändrat att du ska få tillbaka?

Jag justerade ner 8 500 på ränteutgifter nu. Fick tillbaka 16k innan och nu står det att jag ska få tillbaka 13,5k så det skiljer bara 2,5k för mig vilket jag swishade in till mitt Skattekonto så länge.. ingen aning om jag tänkt rätt heller :S

Jag ändrade också underskottet nu. Med 6500 men det jag reagerar på att det står jag ska få tillbaka 20k? När ursprungliga var 22500kr. Som jag redan fått utbetalt. Borde inte det stå isåf 22500-6500= 16k? o_O Vore ju trevligt att bara behöva betala 2000 nånting. Istället för 6500

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp