Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad blev skillnaden i vad du fick tillbaka vs vad det står när du ändrat att du ska få tillbaka?

Jag justerade ner 8 500 på ränteutgifter nu. Fick tillbaka 16k innan och nu står det att jag ska få tillbaka 13,5k så det skiljer bara 2,5k för mig vilket jag swishade in till mitt Skattekonto så länge.. ingen aning om jag tänkt rätt heller :S

Jag ändrade lite till nu, tänkte det är lika bra. Fick tillbaka 22k, nu efter ändring så står det att jag ska få 9800:- tillbaka. Alltså så ska jag betala in mellanskillnaden till skatteverkets konto antar jag?

Jag ändrade också underskottet nu. Med 6500 men det jag reagerar på att det står jag ska få tillbaka 20k? När ursprungliga var 22500kr. Som jag redan fått utbetalt. Borde inte det stå isåf 22500-6500= 16k? o_O Vore ju trevligt att bara behöva betala 2000 nånting. Istället för 6500
Man får ju bara tillbaka 30% av räntorna. Så 2000 borde stämma rätt bra.

Jag ändrade precis mitt underskott med. Hade ett underskott på 56 ca och ändrade ned det till 25.000 kr.
Skulle få tillbaka 11.000 kr i juni pga. K10 papper men skippar skatten i år och försöker snygga till UC:n ytterliggare så får ej tillbaka en krona då jag låg minus -1300 på skattekontot med!

summa summarum blir att istället för att ha ett underskott på 12.20% så blir det nu på 5.46%

Senast ändrad:
Kanon! Jag jobbade 7 månader förra året på ett jobb dit jag körde bil och glömde göra avdrag, så lägger in reseavdrag och minskar underskottet så jag kommer +-0 :) Minskar mitt underskott från 53k till 29k, om det nu går igenom.

Kanon! Jag jobbade 7 månader förra året på ett jobb dit jag körde bil och glömde göra avdrag, så lägger in reseavdrag och minskar underskottet så jag kommer +-0 :) Minskar mitt underskott från 53k till 29k, om det nu går igenom.

Visst Syfta du på om reseavdraget skulle gå igenom.

För det finns väl ingen risk att dom nekar ett förändrat underskott av nån anledning? :eek:

Jag ändrade också underskottet nu. Med 6500 men det jag reagerar på att det står jag ska få tillbaka 20k? När ursprungliga var 22500kr. Som jag redan fått utbetalt. Borde inte det stå isåf 22500-6500= 16k? o_O Vore ju trevligt att bara behöva betala 2000 nånting. Istället för 6500

Underskott är oftast räntan som du har betalat in på dina lån.

Du tänker fel i detta. Man får tillbaka 33% på underskottet.

Så om du får tillbaka 22500 så hade du ett underskott på 67500kr. 67500 x 0.33 = 22500kr som du får tillbaka. Skriver du ner underskottet 6500kr så funkar det likadant och du får betala igen 33% av beloppet = 2145kr.

Ville du betala in 6500kr så får du ta beloppet x 3 = 19500kr så då skriver du underskottet på: 67500 - 19500 = 48.000 kr

Är det någon av er som ansökt om reseersättning nu i efterhand? Jag väntade tills jag fick skattepengarna och sen ansökte. Inte mycket men det står att jag ska få ytterligare 2500kr. Någon som vet hur länge det tar innan man får pengarna?

Jag behöver också ansöka och reseersättning i efterhand. hur går jag tillväga? Aldrig gjort så
I efterhand förut.

mvh

Jag gjorde en omprövning för de förra året annars få man nog vänta till juni

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp