Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Orkar inte plöja igenom 54 sidor då jag ska betala en massa och inte få tillbaka på skatten så jag tillåter mig själv att vara lite lat och fråga : Ni som gjort ändring, säg reseavdrag eller liknande - När får ni era skattepengar?

Juni

Slutskattebesked vid kvarskatt augusti

Jag godkände min deklaration den 17/3 och såg alltså fram emot att få in pengarna (12 lax) nästa vecka. Igår (2/4 alltså) såg jag av en slump att det var en ändring i min deklaration och att jag istället ska få tillbaka 16 lax. Det var ju bra - men nu blev den alltså godkänd den 2/4 istället. Finns någon chans att jag ändå kan få pengarna nästa vecka, tror ni..?

Jag godkände min deklaration den 17/3 och såg alltså fram emot att få in pengarna (12 lax) nästa vecka. Igår (2/4 alltså) såg jag av en slump att det var en ändring i min deklaration och att jag istället ska få tillbaka 16 lax. Det var ju bra - men nu blev den alltså godkänd den 2/4 istället. Finns någon chans att jag ändå kan få pengarna nästa vecka, tror ni..?

Troligen inte. Gränsen var 31/3, så du får dina 16 lax i juni.

Synd att du inte följde deklarationen dagligen fram till 31/3, som många av oss andra gjorde just för att fånga sena ändringar.

När brukar dom betalas ut ? För dom brukar väl betalas ut i början på april om man deklarerat senast den 31/3 ?

Troligen inte. Gränsen var 31/3, så du får dina 16 lax i juni.

Synd att du inte följde deklarationen dagligen fram till 31/3, som många av oss andra gjorde just för att fånga sena ändringar.
Ja.. Hade redan godkänt en ändring (från 9 till 12) så jag satt nöjd. Farligt att bli för bekväm, kampen skall vara daglig!

Osäkert, sista dagen är väl 31/3.

Visste inte att man var tvungen att bevaka sin inskickade deklaration.
Det hade varit bra om man fick en notis i Kivra att tillägg tillkommit.

En fråga till någon kronofogdens duktig person här inne. Om man lyckats få en återkallelse av skuld som troligen registreras på Måndag den 6e. Hinner kronofogden se detta och stoppa att skicka skatteåterbäringen dit? Eller är det för nära inpå tro, Skatteverket lär ju redan skickat pengarna till kronofogden vid den tiden så förstår att det är beroende på när kronofogden skickar dessa pengar till inkasso bolaget och vad de kollar av i sina register då.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp