Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2014

Du ska logga in på inkomstdeklaration 1, inte skattekonto.

"Nu är det fullt!

Det är många som använder våra e-tjänster just nu, och det gör att du kan ha problem med att logga in. Försök igen om liten stund."

Jag får detta meddelande hela tiden. Kan folk sluta logga in så att JAG kan logga in nångång? xD

Det funkade för mig nyss:)

En fråga! Det man har på Inkasso, hos Svea, Intrum, Gothia... Ska dom meddela Skv om räntorna, eller är det det bolag som skickade till inkassot, tex Meddelandelån?
Tycker det är jätterörigt att veta vilka som meddelat Skv av alla bolag, då vissa har andra namn i deklarationen vad jag kan se. Vilka ligger bakom tex Retrivo, ELCF Sweden ab..? MAn har ju ingen aning alls om det stämmer eller ej, om vissa inte skickat in eller ej.. Hur tar man reda på vilka som ligger bakom resp bolag? Ffa är min fråga hur inkassobolagen rapporterar. SKA de rapportera...?
Vore ju nice om man kan få ytterligare, även om jag mår illa över mitt stora underskott :-/

Är det absolut kört för mig om jag har en för högt Underskott av kapital ?? Jag har pratat idag med min Handelsbank. De bryr sig inte om min Underskott av kapital. För de är andra grejer viktigare ( inkomst , UC , fastanställning ..... ) Vad är nu sand ? Vilken erfahrenhet har ni ?? Kanske har någon lust att svara :)

Är det absolut kört för mig om jag har en för högt Underskott av kapital ?? Jag har pratat idag med min Handelsbank. De bryr sig inte om min Underskott av kapital. För de är andra grejer viktigare ( inkomst , UC , fastanställning ..... ) Vad är nu sand ? Vilken erfahrenhet har ni ?? Kanske har någon lust att svara :)

Jag blir mer och mer övertygad att det pågår en bedömning som är helt skogstokig, tro inte att Handelsbanken bedömer annorlunda, de köper helt och hållet UC's framräknade scoring. Den scoringen bygger på faktorer som inte borde ingå enligt alla avtal, vilket får mej att tro att de inte följer gängse lagstiftning utan byter information under bordet med varann, samt att de inte får hela bilden med sej. Jag är har enligt UC en "risk" på nästan 60% att få en betalningsanmärkning, vilket är helt befängt, jag har nästan 1 Mkr i upparbetad vinst i ett bolag som jag kan ta utdelning från, jag kollar bara hur UC fungerar, jag kan betala för mej om jag behöver (jag får mindre bra i scoringen från UC). Jag har en kompis som gått i borgen med över 500 tkr (vilket inte syns i UC) för ett bolag som går med förlust år efter år. Han har dock inte mer än 20 tkr i underskott och inga frågor från UC, han är mer än kreditvärdig och får därmed nästan vilket lån han vill. Det är dags att se till att detta kommer upp i dagen och att dra detta i domstol, kreditbedömningen i Sverige är helt sjuk.

Det funkade för mig nyss:)

En fråga! Det man har på Inkasso, hos Svea, Intrum, Gothia... Ska dom meddela Skv om räntorna, eller är det det bolag som skickade till inkassot, tex Meddelandelån?
Tycker det är jätterörigt att veta vilka som meddelat Skv av alla bolag, då vissa har andra namn i deklarationen vad jag kan se. Vilka ligger bakom tex Retrivo, ELCF Sweden ab..? MAn har ju ingen aning alls om det stämmer eller ej, om vissa inte skickat in eller ej.. Hur tar man reda på vilka som ligger bakom resp bolag? Ffa är min fråga hur inkassobolagen rapporterar. SKA de rapportera...?
Vore ju nice om man kan få ytterligare, även om jag mår illa över mitt stora underskott :-/
Retrivo AB är Bravio men ELCF Sweden AB har jag ingen aning om vilka de är, de finns som post bland mina utgiftsräntor också. Har ringt dem idag och lämnat meddelande men de har inte ringt tillbaka.

Ja, ELCF är Euroloan. Ganska lätt att söka reda på vilket bolag det är om man inte känner igen alla. Eller fråga här så kan nog folk svara.

11.233:- tillbaka för mig. Får se då hur det blir om det blir jag eller kronofogden som får dom, beror på skuldsituationen då och vad jag betalat till dess osv. Spelar egentligen inte så stor roll kanske. Skulle oavsett vad gått till skulderna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp