Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2014

Jag fundera att ta bort alla mina ränta från sms bolaget i deklaration 2014 ! För att slippa ett stor underskott av kapital. Jag tapper pengar men jag tycker det är bättre så. Har någon gjort det tidigare ??

Jag fundera att ta bort alla mina ränta från sms bolaget i deklaration 2014 ! För att slippa ett stor underskott av kapital. Jag tapper pengar men jag tycker det är bättre så. Har någon gjort det tidigare ??

Om man har råd så är det en bra idé. Jag gjorde så på förra årets deklaration, eftersom jag förstod att stort underskott försämrar scoren på UC, samt att om man söker ett sk samlingslån så förstår de att man har större skulder p g a underskottets storlek, än vad UC redovisar. Nackdelen med att gå in och ändra rapporterade räntor är att det dröjer till augusti innan de nya uppgifterna registreras hos exempelvis UC, normalt sett så läggs de ju in i början av juni. Dock så ser jag det som en mer långsiktig åtgärd för att få bättre score, i mitt fall får jag nog göra det en gång till för att det ska bli riktigt bra. Sedan när jag fått samlingslån med bra ränta, så kan jag i värsta fall riva upp mina gamla deklarationer, jag har för mej att man har 5 år på sej, och begära räntan i efterskott.

Fick du dina andra penger ändå i Juni ? ( tex. mil ersättning ? )

Fick du dina andra penger ändå i Juni ? ( tex. mil ersättning ? )

Nej, allt kommer i augusti. Vad du däremot kan göra är att begära jämkning, nu är det iofs för sent för 2013, så får du betala mindre skatt löpande under hela året.

Jag trode att om man deklarera med e leg så att komma penger i Juni. Det visste jag inte att allt komma först i Augusti om man tabort Ränterna

Jag har under flera års tid antingen helt nollat eller kraftigt justerat ner beloppet för ränteavdrag men har alltid fått deklarationen godkänd och överskottet utbetalat innan midsommar.

Jag trode att om man deklarera med e leg så att komma penger i Juni. Det visste jag inte att allt komma först i Augusti om man tabort Ränterna[/QUOTE

Kan också ha att göra med att jag i mitt fall hade betalt för lite skatt, eftersom jag haft jämkning. Det är möjligt att om du ska få tillbaka så kanske det är klart i juni.

Kom ihåg bara om du skjuter upp utbetalningen av överskott ett eller flera år för att sedan begära utbetalning av detta så spara alla kontrolluppgifter från smsbolagen då Skatteverket kommer att begära få se dessa

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp