Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2014

Jag har haft massor med lån och krediter under 2013 och därmed också betalt mycket ränta till många olika företag. Vilket gör att jag borde få tillbaka en hel del på skatten. Jag vet att jag tidigare år fått massor med papper hemskickat under januari om hur mycket ränta jag har betalt för olika lån och att det är inskickat till skatteverket. Det här året har jag bara fått ett fåtal hemskickade. Kan det vara så att resten är inskickade till skatteverket utan att jag har fått en kopia på det? Det är så svårt att hålla reda på allt när man har haft så många lån.

Det undrar jag också. Jag har inte fått några uppgifter alls trots många lån. Någon som vet mer om detta?

Kontrolluppgifter ska enligt alla regler skickas ut senast 31/1, en hel del slarvar med detta, så det kommer drällande långt in i februari. Många har dessutom börjat skicka kontrolluppgiften via mejl. En del skriver också till några rader på den vanliga fakturan man får, vilket är lätt att missa.

Tack för svaret! Då kommer det säkert fler i februari. Känns som det enda man har att se fram emot när man har skulder är skatteåterbäringen ;)

Håll även koll på den ränta ni betalar till inkassobolagen. Har ni en avbetalningsplan på en skuld på 40000 kr så blir det en del ränta på ett år. Flertalet inkassobolag skickar inte in dessa uppgifter.

Har avbetalningsplaner hos Svea, Intrum, Gothia och Avida men inte fått något besked från dem. Är det någon här som fått från inkassobolag?

Betalar man småräntor varje månad till olika företag som inte är vanliga lån bör man spara avierna hela året så man kan själv kontrollera för deklarationen och fylla i manuellt räntorna som inte redovisats om man vill ha avdragen för dom.

Betalar man småräntor varje månad till olika företag som inte är vanliga lån bör man spara avierna hela året så man kan själv kontrollera för deklarationen och fylla i manuellt räntorna som inte redovisats om man vill ha avdragen för dom.

Precis. Man kan även skicka ett mejl till fordringsägarna och kräva en kontrolluppgift på var som är skuld och vad som är ränta. Ni kommer märka ovilja som uppkommer när en del asgamar skall redovisa sina uppgifter för Skatteverket.

Håll även koll på den ränta ni betalar till inkassobolagen. Har ni en avbetalningsplan på en skuld på 40000 kr så blir det en del ränta på ett år. Flertalet inkassobolag skickar inte in dessa uppgifter.

Vilka inkassobolag gör inte det? Dom stora måste väl göra det? Skulle dom strunta i det skulle det ju granskas omgående?

Typ Svea, Intrum och Avida måste väl ändå veta hur dom ska hantera sånt?

Vilka inkassobolag gör inte det? Dom stora måste väl göra det? Skulle dom strunta i det skulle det ju granskas omgående?

Typ Svea, Intrum och Avida måste väl ändå veta hur dom ska hantera sånt?

Klart att dom gör. Har aldrig varit med om att någon, varken utlånare inkl SMS-lån eller inkassobolag, inte har skickat in till Skatteverket.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp