Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skadestånd för sveda och värk, tar kronofogden dem?

@Lasseman du har lagt dig till med en attityd som jag inte riktigt gillar. Tycker du att vi är jobbiga, tröga eller det är något annat ?
Något annat, jag ville veta vem det var som tänkt sätta någon i konkurs för att kunna återvinna en gåva, läste igenom tråden en gång extra och kunde inte hitta att det var på tal, så därför frågade jag. Återvinning är ett institut i konkurs. Begreppet finns också i summarisk. process men här var ingen sån aktuell.

Något annat, jag ville veta vem det var som tänkt sätta någon i konkurs för att kunna återvinna en gåva, läste igenom tråden en gång extra och kunde inte hitta att det var på tal, så därför frågade jag. Återvinning är ett institut i konkurs. Begreppet finns också i summarisk. process men här var ingen sån aktuell.
Var inte det jag menade, överlag så har du fått en arrogant ton.

Var inte det jag menade, överlag så har du fått en arrogant ton.

Det är din/er tolkning, får köra med mer smileys, hjärtan och annat så kanske det läses ut annorlunda.

Återvinning sker utav en konkursförvaltare, för att en konkursförvaltare ska kunna träda in ska en person/företag begäras i konkurs. Så jag tycker att frågan Lasse ställde var legit.

Jag begick den stora synden att använda fel ord. Hade för mig att det hette återvinning när KFM begärde tillbaka t ex en gåva för att utmäta. Men det heter väl nåt annat. Spela roll, poängen kvarstår: Ha inga överflödiga pengar på konton.

Jag begick den stora synden att använda fel ord. Hade för mig att det hette återvinning när KFM begärde tillbaka t ex en gåva för att utmäta. Men det heter väl nåt annat. Spela roll, poängen kvarstår: Ha inga överflödiga pengar på konton.

Kfm kan inte göra sånt alls, det kan dock brottsanmälas till polis/åklagare om det upptäcks, värdet på det man gett bort har nog inverkan på straffvärdet, inte jättelånga straff.
Själva gåvan rår inte kfm på, utan det är i konkursen det blir aktuellt.

Okej. Så mitt skadestånd å sveda å värk bör ja ge till någon annan eller betala in till kf direkt
Är det vad ni menar?

Hade det varit jag hade jag ringt KF anonymt vid två olika tillfällen (för att säkerställa att man får ungefär samma svar) och frågat utan att gett dem några uppgifter överhuvudtaget. Sen får man ju inte glömma att ringa från antingen hemligt nummer eller oregistrerat kontantkort osv.

Enligt google är lästips är ub 5:7

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp