Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ska man släppa allt till kfm??

Kan du vara snäll och förklara det-vad är det som gör skillnad?
Har man hus kan det utmätas.
Har man inte hus kan det inte utmätas.
Har man bil kan den utmätas osv osv.

Jo men frågan verkade vara vad som skiljer om man har hus eller bil.
Jag ber om ursäkt men jag vet inte hur ska jag göra-har en skuld på 1,1m (spel)-kan inte betala lumify och kredifi och måste släppa dem men när de gör utmätning och drar pengar då kan jag inte betala andra lån och de hamnar hos kronofogden också och då kan mitt hus (äger hälften)utmätas men det skulle inte räcka heller och jag riskerar att inte ha någonstans att bo eftersom det finns en pågående utmätning och ingen vill hyra en lägenhet till mig

Jag ber om ursäkt men jag vet inte hur ska jag göra-har en skuld på 1,1m (spel)-kan inte betala lumify och kredifi och måste släppa dem men när de gör utmätning och drar pengar då kan jag inte betala andra lån och de hamnar hos kronofogden också och då kan mitt hus (äger hälften)utmätas men det skulle inte räcka heller och jag riskerar att inte ha någonstans att bo eftersom det finns en pågående utmätning och ingen vill hyra en lägenhet till mig
Nej så kan det bli, det finns inga krav på att du ska bli skuldfri av utmätningen, så hälften av fastigheten kan utmätas, efter yrkande av sökande kan det bli försäljning av hela. Det tar ganska lång tid så du har tid på dig att lösa boendesituationen

Vad är huset värt och hur hög är belåningen? Precis som förklarats så kan en hälftenandel utmätas och sedan hela egendomen säljas.

Låt oss säga att jag får 400000k efter exekutivaukt
Nej så kan det bli, det finns inga krav på att du ska bli skuldfri av utmätningen, så hälften av fastigheten kan utmätas, efter yrkande av sökande kan det bli försäljning av hela. Det tar ganska lång tid så du har tid på dig att lösa boendesituationen
Låt oss säga att jag får 400000 k efter exekutivauktion och det är 700000 kvar, de tar dessa 400000 och fördelar mellan långivarna och utmätning fortsätter och jag har svårt att hitta ny boende men om de betalade 3 eller 4 långivare helt då skulle jag ha tillräckligt för allt och inte heller låneutmättningen skulle behövas

Låt oss säga att jag får 400000k efter exekutivaukt

Låt oss säga att jag får 400000 k efter exekutivauktion och det är 700000 kvar, de tar dessa 400000 och fördelar mellan långivarna och utmätning fortsätter och jag har svårt att hitta ny boende men om de betalade 3 eller 4 långivare helt då skulle jag ha tillräckligt för allt och inte heller låneutmättningen skulle behövas
Ja det låter som en ganska klockren utmätning.

Utmätning av fast egendom sker bara för de borgenärer som önskar det.

Utmätning av fast egendom sker bara för de borgenärer som önskar det.
Skulle faktiskt vilja det, enda sättet att jag ordnar mitt liv,men jag är bekymrad vad som kommer att hända sedan, kommer jag att ha någonstans att bo, kan jag bli uteliggare efter 26 år jag jobbade och betalade skatt-ja, jag vet att det är bara mitt fel att jag uppträde så oansvarigt men ibland undrar om det skulle kännas bättre om jag gjorde ett grov brott-skulle i alla fall ha någonstans att sova och någonting att äta

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp